ثور 06, 1402 18:53 Asia/Kabul
  • تلاش چین برای پایان بخشیدن به جنگ اوکراین
    تلاش چین برای پایان بخشیدن به جنگ اوکراین

رئیس جمهوری چین در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود گفت: پکن به تلاش برای پایان جنگ اوکراین ادامه می‌دهد .

به گزارش رادیو دری، شی جین پینگ رئیس جمهوری چین امروز (چهارشنبه) در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت: پکن به تلاش برای برگزاری مذاکرات صلح و پایان دادن جنگ اوکراین ادامه خواهد داد و به این منظور، نماینده ویژه خود را به کی یف می فرستد.

رئیس جمهوری چین افزود: نماینده ویژه پکن در امور اورآسیا درخصوص دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران اوکراین، با دیگر کشورها از نزدیک در تماس خواهد بود.

پینگ تاکید کرد: از آنجا که افکار و صداهای منطقی برای پایان دادن به جنگ از همه طرف ها درحال افزایش است، باید از این فرصت استفاده کرد.

چین پیشتر از طرح 12 ماده‌ای خود برای صلح در اوکراین که شامل آتش‌بس و پایان تحریم‌های غرب علیه روسیه است، رونمایی کرده است.

پکن در این طرح بر آغاز گفت‌وگوهای صلح میان روسیه و اوکراین، آتش‌بس، پایان تحریم‌های غرب علیه روسیه، اتخاذ تدابیری برای تضمین امنیت تاسیسات هسته‌ای، ایجاد گذرگاه‌های بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان و گام‌هایی در راستای تضمین صادرات غلات، تاکید کرده است.

طرح صلح چین که با استقبال روسیه نیز همراه شده است، همچنین بر مواضع پکن مبنی بر «تضمین موثر حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی» همه کشورها تاکید کرده و خواستار پایان «ذهنیت جنگ سرد» شده است.

چین پایان جنگ روسیه و اوکراین را پیش بینی کرد

چین: آمریکا مقصر اصلی بحران اوکراین است

کلیدواژه