ثور 09, 1402 11:33 Asia/Kabul
  •  تاکید لاوروف بر شکست تلاش‌های غرب برای انزوای روسیه 

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، تلاش‌های واشنگتن و متحدانش برای منزوی کردن مسکو کاملا در حال شکست خوردن است.

به گزارش رادیو دری، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی  امروز شنبه در کنفرانس جهانی چند قطبی شدن که به صورت اینترنتی برگزار شد؛ گفت، کاملا طبیعی به نظر می‌رسد که تلاش‌های واشنگتن و متحدانش برای بازگرداندن مسیر تاریخ و توسل به زور برای وادار کردن جامعه بین‌الملل به پایبندی به "نظم جهانی قانون محور" به شکست کشیده شده‌اند.

لاوروف افزود، اکثر کشورهایی که جمعیتی معادل ۸۵ درصد جمعیت کل جهان را در خود جای داده‌اند نمی‌خواهند با فریب به سیاست‌های خطرناکی که قدرت‌های استعماری سابق به راه انداخته‌اند، کشیده شوند.

وزارت امور خارجه روسیه پیش از شروع این کنفرانس بیان کرد، این کنفرانس فرصتی دیگر برای عنایت داشتن به سیاستمداران، شخصیت‌های عمومی، خبرنگاران و چهره‌های فرهنگی و آکادمیک سراسر جهان است که حامی چند قطبی بودن و برقراری روابطی عادلانه‌تر و دموکراتیک‌تر بین کشورها هستند.

 کنفرانس جهانی چندقطبی توسط روسیه امروز شنبه به صورت آنلاین برگزار شد  و طبق اعلام این وزارت خانه کمک فکری قابل توجهی به دفاع از برابری حاکمیتی همه دولت‌ها و حقوق مردم برای تعیین آینده کشورخود، بدون دخالت خارجی‌ها خواهد بود.

روسیه: آمریکا دنبال تقابل جهان با روسیه و چین است

 

کلیدواژه