قوس 25, 1395 17:08 Asia/Kabul
  • برداشت نادرست از اسلام، علت ارتکاب جنایات تکفیری ها

عضو ارشد دانشگاه الازهر مصر، برداشت نادرست تکفیری های ترویست از "جهاد" را عامل ارتکاب آنها به کشتار و جنایات ضد بشری دانست.

به گزارش خبرگزاری "حوزه"، شیخ «عبدالفتاح عبدالغنی العواری»، رئیس دانشکده اصول دین الازهر مصر در نشست "نقش جنبش های افراطی در تفرقه امت اسلام" که در قاهره پایتخت این کشور برگزار شد گفت تنها برداشت تروریست ها از جهاد، کشتار انسان ها و ارتکاب جنایت است، ازینرو آنها در جهل به سر می برند.

این عالم دینی مصر در این نشست که با عنوان" نقش جنبش های افراطی در تجزیه و تفرقه امت اسلامی" برگزار شد بر لزوم آگاهسازی درباره محتوا و رسالت دین راستین اسلام که در رسانه ها مخدوش نشان داده شده است تأکید کرد.

شیخ العواری تصریح کرد، اسلام دین مهربانی، گذشت و اخلاق است و آیات و روایات به روشنی بر اصل آزادی انتخاب عقیده تأکید دارد در حالی که تررویست های تکفیری و تندرو با برداست نادرست از آموزه های اسلامی، مغایر با این آموزه ها حرکت می کنند.

تأکید علمای دینی مصر بر ضرورت مقابله با اندیشه های تکفیری همزمان با درخواست مقامات مصری برای حل بحران کشورهای درگیر تروریسم از جمله عراق و سوریه از رهگذر رسیدن به راه حل سیاسی در حالی است که سران دیگر کشورهای عربی به ویژه  کشورهای عرب حوزه خیلیج فارس همچنان به طور غیر مستقیم از اندیشه وهابی گری و تکفیر در چارچوب منافع سیاسی خود حمایت می کنند.

 

کلیدواژه