ثور 21, 1402 11:33 Asia/Kabul
  • حمله هواداران « عمران‌ خان» به اقامتگاه نخست‌وزیر پاکستان
    حمله هواداران « عمران‌ خان» به اقامتگاه نخست‌وزیر پاکستان

هواداران « عمران‌خان » نخست‌ وزیر سابق پاکستان در واکنش به بازداشت وی به اقامتگاه « شهباز شریف » نخست وزیر کنونی این کشور در لاهور حمله کردند.

عمران‌ خان نخست وزیر سابق پاکستان روز سه شنبه در ارتباط با پرونده فسادمالی بازداشت و عصر دیروز چهارشنبه توسط ماموران دیوان ملی محاسبات در جلسه دادگاه مبارزه با اختلاس حاضر شد.

 قاضی دادگاه مبارزه با اختلاس بنا بر درخواست ماموران دیوان ملی محاسبات پاکستان جهت بازجویی از عمران‌خان و تکمیل مراحله تحقیقات وی را برای هشت  روز روانه زندان کرد.

به گزارش رادیو دری ، یک مقام ارشد پلیس پاکستان گفت: معترضان بمب‌های آتش‌زا به خانه نخست وزیراین کشور در لاهور  انداختند.

براساس این گزارش ، معترضان  همچنین با حمله به پادگان ها، کلانتری ها و مراکز ارتش، این مراکز را غارت کردند و تجهیزات و سلاح ها را با خود بردند .

ارتش پاکستان به سمت مناطق سیاسی و کنسولگری ها حرکت  و اعلام کرد، از امروز  سیاست «آهنین» را علیه معترضان اجرا خواهد کرد.

پس از دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، تظاهرات و ناآرامی در پاکستان آغاز شده  است .

براساس گزارش پلیس پلیس پاکستان ، معترضان در جریان اعتراضات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۴ ساختمان دولتی و ۲۱ خودروی پلیس را در پنجاب آتش زدند.

معترضان همچنین به مراکز ایست و بازرسی پلیس و تاسیسات نظامی حمله کردند. برخی گزارش‌ها حاکی است که معترضان در حمله به مراکز نظامی تسلیحات را غارت کرده و با نیروهای نظامی به تبادل آتش پرداختند.

تاکنون دستکم هفت نفر در درگیری‌های خشونت‌بار پاکستان کشته و حدود ۳۰۰ نفردیگر نیز زخمی شده‌اند.

بازداشت عمران‌خان و ادامه ناآرامی‌های سیاسی در پاکستان

 

کلیدواژه