ثور 24, 1402 09:13 Asia/Kabul

ایتالیایی‌ها همزمان با هفتادوپنجمین سالگرد اشغال فلسطین موسوم به روز نکبت در رم، پایتخت ایتالیا تظاهرات کردند. 

پانزدهم ماه مه 1948 برای فلسطینی‌ها «روز نکبت» و نماد کوچ اجباری فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها است. 

روز نکبت از نظر فلسطینی‌ها یادآور روزهای تلخ یعنی اشغال سرزمین‌شان و مصادره اراضی و نخستین موج آوارگی و اخراج صدها هزار فلسطینی توسط باندهای صهیونیستی است. 

به گزارش رادیو دری، مردم ایتالیا و شماری از فلسطینی‌های مقیم این کشور اروپایی عصر شنبه با برپایی تظاهرات همزمان با هفتادوپنجمین سالگرد اشغال فلسطین موسوم به روز نکبت در رم، جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی را ضد ملت مظلوم فلسطین محکوم کردند.

تظاهرکننندگان در ایتالیا، پرچم‌های فلسطین، بنرهایی با مضامین ضد رژیم صهیونیستی و پارچه‌نوشته‌هایی با عناوین «زمین و آزادی برای فلسطینی‌ها؛ به اشغالگری پایان دهید»، «ما ضد صهیونیست هستیم و یهودی‌ستیز نیستیم» و «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل، یهودی‌ستیزی نیست، بلکه مقاومت است» در دست داشتند. 

سخنرانان فلسطینی و ایتالیایی در این تظاهرات ضمن انتقاد شدید از سکوت مدعیان حقوق بشر و رسانه‌های غربی در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی، بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و سرزمین خود را خواستار شدند.

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایتی که به پرونده سیاه خود افزوده است باریکه غزه را آماج حملات شدید خود قرار داده و ده‌ها فلسطینی دیگر را به شهادت رسانده است.

این درحالیست که اتحادیه اروپا و کشورهای غربی از زمان تشدید حملات ددمنشانه صهیونیست ها به مردم مظلوم فلسطین ضمن اتخاذ رویکردی منفعلانه و نیمه جان، حتی از محکوم کردن جنایت‌های رژیم اشغال‌گر قدس دریغ کرده‌اند.

آن‌ها با نادیده گرفتن کشتار مردم بی گناه غزه و جنایات تاریخی رژیم اشغال‌گر قدس پاسخ نیروهای مقاومت را محکوم کرده و برلزوم کاهش تنش‌ها تاکید کرده‌اند.

74 سال پس از روز نکبت

کلیدواژه