ثور 26, 1402 10:14 Asia/Kabul
  • تاکید عمران خان بر ادامه مبارزه با دولت فعلی پاکستان
    تاکید عمران خان بر ادامه مبارزه با دولت فعلی پاکستان

نخست وزیر سابق پاکستان بر ادامه مبارزه با دولت فعلی این کشور تاکید کرد .

به گزارش رادیو دری، « عمران خان » نخست وزیر سابق و رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان دیروز دوشنبه از شهروندان پاکستانی خواست برای تظاهرات مسالمت آمیز آماده باشند و وعده داد تا آخرین نفس برای تحقق «آزادی واقعی» مبارزه کند.

«عمران خان» در توییتی با تاکید بر ادامه مبارزه برای آزادی و با انتقاد از دستگاه قضایی این کشور نوشت، بدون هیچ تحقیقی در مورد اینکه چه کسی مسئول آتش‌سوزی ساختمان‌های دولتی یا کشته شدن ده‌ها معترض غیرمسلح بر اثر اصابت گلوله بوده، حدود ۷۰۰۰ عضو حزب تحریک انصاف و بانوان پاکستانی  زندانی شده‌اند.

نخست وزیر سابق پاکستان خاطر نشان کرد ،«معلوم است که تمام این مراحل توسط کسانی اداره می‌شد که می‌خواستند از آن به عنوان بهانه‌ای برای سرکوب بیشتر حزب تحریک استفاده کنند.»

 عمران خاندر مصاحبه ای با روزنامه انگیسی گاردین، ارتش را نهاد اصلی اداره کننده پاکستان و مسئول اصلی دستگیری خود معرفی کرد.

در همین حال وزارت کشور پاکستان،  سه شنبه گذشته در بحبوحه ناآرامی‌ها پس از دستگیری  عمران خان، خدمات پهنای باند تلفن همراه را در سراسر کشور کاهش داد و دسترسی به فیس بوک، یوتیوب و توییتر را مسدود کرد.

هواداران حزب جمعیت علمای اسلام، مسلم لیگ شاخه نواز، حزب مردم و حزب ملی عوام هم  در مرکز اسلام‌آباد پایتخت پاکستان  تحصن کردند .

برگزاری دادگاه عمران خان تحت تدابیر شدید امنیتی

کلیدواژه