ثور 30, 1402 07:43 Asia/Kabul
  • شرط‌ مقامات دولت سابق برای بازگشت به افغانستان
    شرط‌ مقامات دولت سابق برای بازگشت به افغانستان

درحالیکه فعالیت کمیسیون ویژه تماس با شخصیت‌های دولت سابق افغانستان ادامه دارد، شماری از مقامات حکومت سابق برای بازگشت به این کشور خواستار تشکیل هیات ویژه شدند.

به گزارش رادیو دری، «احمدالله وثیق» سخنگوی کمیسیون ویژه تماس که از سوی حکومت طالبان تشکیل شده با اظهار اینکه تاکنون شمار زیادی از این طریق به افغانستان بازگشته‌اند، درباره سازوکار این کمیسیون گفت: افراد وابسته به حکومت سابق می‌توانند با این شعبه تماس گرفته و پس از بررسی درخواست آنها به کشور بازگردند.

شماری از مقامات پیشین اما با انتقاد از روند کاری کمیسیون می‌گویند طالبان باید از طریق یک هیئت با شخصیت‌های افغان در ارتباط باشد و به نگرانی‌های آنها از نزدیک پاسخ داده شود.

«عمر داوودزی» وزیر داخله دولت سابق افغانستان می‌گوید باوجود اینکه محل اقامت مسئولان سابق معلوم است، اما هیچ هیئتی از سوی طالبان برای فراهم شدن زمینه بازگشت آنها فرستاده نشده است و آنها همچنان منتظر هستند.

داوودزی افزود: رفتار این کمیسیون توهین آمیز است. این کمیسیون با فرهنگ و سنت افغانی ما همخوانی ندارد. بازخواست به این شکل نیست که فرم‌ها در اینترنت موجود است و باید آن را پر کنید. به جای فرم بروید با آنها رو در رو در مورد نگرانی‌هایشان صحبت کنید.

داوودزی گفت: ببیشتر مقام ها و شخصیت های دولت سابق در امارات متحده عربی، قطر، ترکیه و یا کشورهای آسیای میانه هستند اما تاکنون هیئتی از سوی طالبان با آنها دیدار نکرده است.

کمیسیون تماس: برای مقامات بازگشته به افغانستان، کار فراهم می‌شود

کلیدواژه