جوزا 01, 1402 11:59 Asia/Kabul
  • روسیه: کاخ سفید مسئول ویرانی هیروشیما و باخموت است
    روسیه: کاخ سفید مسئول ویرانی هیروشیما و باخموت است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ایالات متحده را مسئول ویرانی شهرهای هیروشیمای ژاپن و باخموت اوکراین دانست.

به گزارش رادیو دری، شهر باخموت که در شمال شهر دونتسک قرار دارد، در ماه‌های گذشته کانون اصلی درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین بود.

این شهر قطب مهم حمل و نقل است که مسیرها زیادی در منطقه دونباس از آنجا عبور می‌کند.

 با آغاز جنگ، باخموت بعنوان یک مرکز حیاتی برای تامین نیازهای نیروهای اوکراینی مستقر در منطقه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در مورد مقایسه ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین از خسارات ناشی از بمباران هسته‌ای هیروشیما با خرابی‌های ناشی از جنگ در باخموت، خاطرنشان کرد، هم باخموت اوکراین و هم هیروشیمای ژاپن در حقیقت توسط واشنگتن ویران شده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه  افزود، زلنسکی در حاشیه اجلاس سران گروه هفت، هیروشیما را که در اثر بمب هسته‌ای آمریکا ویران شده بود را با باخموت مقایسه کرده است.

وی خطاب به زلنسکی تصریح کرد،  آفرین! زیرا خرابی هر دو شهر حاصل برنامه‌ریزی‌هایی بود که کاخ سفید مسئول طراحی آنها بوده است.

رئیس جمهور اوکراین دراجلاس سران گروه هفت در ژاپن گفت ، تصاویری از شهر هیروشیما که وی در سفرش به ژاپن دیده است او را به یاد شهر باخموت در شرق اوکراین می‌اندازد.

زلنسکی مدعی شد، هیچ موجود زنده‌ای در باخموت باقی نمانده و همه ساختمان‌های این شهر ویران شده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای روز یکشنبه اعلام کرد، در مسیر تاکتیکی آرتیموفسک، در نتیجه اقدامات تهاجمی واحدهای واگنر و با حمایت هوایی و توپخانه‌ای گروه «یوگ»، آزادسازی شهر باخموت (آرتیموفسک)  کامل شد.

کشورهای اروپایی و غربی به ویژه آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه و عرضه انواع سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف، نه تنها گامی در جهت پایان دادن به جنگ اوکراین برنداشتند بلکه بیش از پیش به آتش درگیری ها در این کشور دامن زده‌ اند.

حملات موشکی روسیه به شهرهای مختلف اوکراین

کلیدواژه