قوس 28, 1395 11:43 Asia/Kabul
  • دیدار رئیس موساد با تیم ترامپ در آمریکا

رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) به همراه هیاتی امنیتی در دیدار با تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا درباره موضوعات امنیتی مهم منطقه گفت و گو کرده است.

 به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از نشریه اسرائیلی"یدیعوت آحارونوت" ، "یوسی کوهن" رئیس موساد اخیرا به آمریکا سفر کرد و درباره موضوعات مهم از جمله توافق هسته‌ای ایران، جنگ در سوریه و مساله فلسطین با تیم انتقال دونالد ترامپ گفت و گو کرد. 

 دو طرف درباره کنفرانسی به میزبانی مصر و دیگر ابتکار عمل‌هایی که در دستور کار است از جمله ابتکارعمل سازمان ملل که فلسطینیان و نیوزیلند آن را مطرح کرده، رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، هیات اسرائیلی همچنین سعی کرد با متقاعد کردن ترامپ، پیشنهاد فلسطینیان را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کند.  

در این پیشنهاد فلسطینیان انزوای رژیم صهیونیستی را از سوی جامعه بین المللی با هدف مقابله با ساخت و سازهای این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین از جمله شهرک‌سازی در قدس اشغالی خواستار شده‌اند.   

 هیات امنیتی همراه کوهن را "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اسرائیل سازماندهی کرد و سرپرستی آن را "یاکوف ناگل" رئیس شورای امنیت این رژیم بر عهده داشت. پیش از این، نتانیاهو با ترامپ در دوران تبیلغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیدار و گفت وگرو کرد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا اخیرا فردی را برای سفیر در اسرائیل انتخاب کرده که موافق سیاست شهرک‌سازی است. رژیم اسرائیل در سایه حمایت‌های آمریکا و انگلیس و تحرکات تروریست‌ها در منطقه، شهرک سازی را تشدید کرده است. 

 

کلیدواژه