نگرانی ترامپ از گسترش جنایت در امریکا
(last modified Sun, 18 Dec 2016 08:05:02 GMT )
قوس 28, 1395 12:35 Asia/Kabul
  •  نگرانی ترامپ از گسترش جنایت در امریکا

رئیس جمهوری منتخب آمریکا به گسترش بی سابقه جنایت در این کشور اذعان کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب امریکا با ابراز نگرانی از گسترش جنایت در این کشور گفت، آمار قتل در آمریکا در حد بی سابقه ای به نسبت چهل و پنج سال اخیر رسیده است.

ترامپ همچنین اذعان کرد که  آمار جرم و جنایت در آمریکا بیشتر از آن چیزی است که در رسانه ها  گزارش می شود.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا ناامنی را مانعی برای رشد اقتصادی این کشور دانست و گفت، لازمه مبارزه با ناامنی جلوگیری از مهاجرت به این کشور برای کمتر شدن خطرات حملات تروریستی و همچنین ورود قاچاقچیان مواد مخدر به کشور است.

مساله ناامنی در امریکا به ویژه تحت تاثیر افزایش خشونتهای مسلحانه به حدی نگران کننده شده است که ترامپ با مانور بر این مساله توانست در انتخابات ریاست جمهوری  در برابر رقیب خود پیروز شود.

علت خشونتهای مسلحانه به عنوان یکی از معضلات فرهنگی و در عین حال درگیریهای سیاسی در آمریکا این است که در سال های اخیر، جمهوریخواهان حاکم بر کنگره با استناد به حق دفاع شخصی و در واقع برای رونق بخشیدن به بازار فروش سلاح مانع از تصویب طرح اعمال محدودیت بر حمل اسلحه شده اند.

به نوشته روزنامۀ نیویورک دیلی، حدود 270 تا 300 میلیون سلاح گرم در آمریکا موجود است، که تقریباً به‌ازای هر نفر یک اسلحه در این کشور وجود دارد.

دانشگاه شیکاگو هم پیشتر اعلام کرد،به ‌صورت متوسط روزانه 87 نفر در خشونت ‌های ناشی از تیراندازی در آمریکا کشته و 183 نفر زخمی می ‌شوند.

از ابتدای سال 2016 تاکنون،‌ بیش از پنجاه هزار مورد تیراندازی در سراسر آمریکا گزارش شده است که در نتیجه این تیراندازی ها، حدود سیزده هزارنفر کشته و بیست و هفت هزار نفر زخمی شده اند.

باوجود درخواست گروههای حامی و مدافع حقوق شهروندی در آمریکا،  به علت قدرت لابی اسلحه تا کنون کاخ سفید برای وضع قوانینی درخصوص محدودیت فروش سلاح موفق نبوده است.

 

کلیدواژه