جوزا 17, 1402 07:53 Asia/Kabul
  • مخالفت دولت پاکستان از آغاز مجدد مذاکرات با گروه تحریک طالبان
    مخالفت دولت پاکستان از آغاز مجدد مذاکرات با گروه تحریک طالبان

دولت پاکستان درخواست گروه ممنوعه تحریک طالبان (TTP) این کشور را برای از سرگیری مذاکرات دوجانبه رد کرد .

گروه تحریک طالبان پاکستان از جمله گروه های مهم مخالف مسلحی است که با دولت اسلام آباد در ستیز است. دولت پاکستان عناصر این گروه در بخش های شمالی و شمال غرب این کشور را عامل اصلی اقدامات تروریستی ضد نیروهای امنیتی می داند.

 پایگاه خبری"اکسپرس تریبون"، پاکستان در گزارشی اعلام کرد،در یک ماه گذشته گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان (TTP) از طریق منابع مختلف و تماس‌های فردی، تمایل خود را برای شرکت مجدد در مذاکرات صلح با دولت اسلام آباد را اعلام کرده که این درخواست از سوی پاکستان رد شده است.

این گزارش به نقل از منابع آگاه مدعی شد، دولت پاکستان و نهاد‌های امنیتی این کشور با توجه به تجربه ناموفق از مذاکرات قبلی با  گروه تروریستی تحریک طالبان ، درخواست این گروه را رد کرده و از ستیزه جویان خواسته اند بدون قید و شرط تسلیم شوند.

این مقام ارشد پاکستانی که نام وی فاش نشده است به اکسپرس تریبون گفت: دولت پاکستان به تضمین‌های محکم نیاز داریم چرا که مذاکره بدون ضمانت محکم بی معنا خواهد بود.

دولت پاکستان و گروه ممنوعه تحریک طالبان در سال‌های ۲۰۲۱و ۲۰۲۲ پس از مذاکرات طولانی به میانجیگری حکومت طالبان افغانستان  برای مدت طولانی آتش بس اعلام کردند که در نوامبر سال میلادی گذشته این آتش بس از سوی تحریک طالبان پاکستان به صورت یک طرفه لغو شد که پس از آن موج بزرگی از حملات تروریستی علیه نیرو‌های امنیتی پاکستان به ویژه پلیس و ارتش آغاز شد که بیشتر این حملات به تروریست‌های تحریک طالبان منتسب شده است.

پیشتر نیز کمیته امنیت ملی پاکستان در واکنش به افزایش حملات تروریستی در این کشور در نشستی موضع صریح خود برای ادامه عملیات‌های ضد تروریستی در سرتاسر این کشور اعلام کرده و اظهار داشت: با هیچ گروه تروریستی مذاکرات انجام نخواهد شد.

شرط تازه دولت اسلام آباد برای مذاکره با تحریک طالبان پاکستان

کلیدواژه