سرطان 02, 1402 14:29 Asia/Kabul
  • مورا: برجام بهترین گزینه است
    مورا: برجام بهترین گزینه است

انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق برجام را بهترین گزینه در خصوص پرونده هسته‌ای ایران توصیف کرد.

به گزارش رادیو دری، انریکه مورا روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: برای اتحادیه اروپا، برجام بهترین چارچوب ممکن، اگر نگوییم تنها، برای رسیدگی به نگرانی‌های مشروع جامعه بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

مورا چهارشنبه گذشته نیز با علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دوحه (قطر) دیدار کرد و در توئیتی نوشت که دو طرف پیرامون طیف وسیعی از مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله راه‌های پیش‌روی مذاکرات برجام و همچنین راهکاری مربوط به حوزه خلیج فارس گفت‌وگو کردند.

نمایندگان تروئیکای اروپایی هم هفته پیش برای دومین بار پس از وقفه در مذاکرات رفع تحریم‌ها که از سپتامبر گذشته به دلیل تعلل طرف آمریکایی برای اخذ تصمیم‌های سیاسی، معطل مانده است، با باقری دیدار کردند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها بعد از ماه‌ها گفت‌ وگوهای فشرده دیپلماتیک به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل مانده است.

ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین شده رفع کند و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

گفت و گوهای فشرده مورا با طرف‌های ایرانی در مورد برجام 

کلیدواژه