افزایش شمار تلفات مهاجران
(last modified 1395-09-29T11:34:34+00:00 )
قوس 29, 1395 16:04 Asia/Kabul
  • افزایش شمار تلفات مهاجران

سازمان بین المللی مهاجرت از ثبت بالاترین آمار مهاجرانی که در مسیر خود از بین رفته و یا مفقود شده اند ، خبر داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از دیلی صباح ، سازمان بین المللی مهاجرت روز دوشنبه  اعلام کرد ، شمار افراد یکه طی یک سال گذشته وطن خود را ترک  و به قصد یافتن محلی امن  مهاجرت کرده اند  و در این مسیر کشته شدند  هفت هزار و  ۱۸۹ نفر بوده است.

«ویلیام اسپیندلر» سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، نیز در این مورد  گفت ، سال گذشته افرادی که موفق به عبور از دریای مدیترانه شدند ، بالغ بر یک میلیون مهاجر بوده است که در سال جاری 2016  به سیصد و بیست و هشت هزار تن رسیده است.

بر اساس این گزارش ، آمار کشته شدگان احتمالی ثبت شده به هفت هزار و  ۲۰۰ نفر رسیده است که بیانگر افزایش ۲۰ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۵ است.

در ادامه این سازمان  هشدارداد،   اگر مهاجرتها در سال جاری به همین منوال ادامه یابد، روزانه به طور متوسط ۲۰ تن، و تا پایان سال ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر دیگر از بین خواهند رفت.

در  این گزارش، مسیر عبور از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا (کشورهای ایتالیا، یونان، قبرس و اسپانیا )، از سایر مسیرها مانند، شمال و جنوب آفریقا، آمریکای مرکزی و لاتین و مرز بین آمریکا-مکزیک، که در دیگر نقاط جهان افراد برای مهاجرت انتخاب می کنند، با ثبت آمار بیش از  سه هزار و ۸۰۰ کشته، مرگبارترین راه  اعلام شده است.

 

کلیدواژه