سرطان 11, 1402 19:50 Asia/Kabul
  • نخست وزیر فرانسه خطاب به معترضان: دولت هیچ خشونتی را رها نخواهد کرد
    نخست وزیر فرانسه خطاب به معترضان: دولت هیچ خشونتی را رها نخواهد کرد

نخست وزیر فرانسه در ادامه روند سرکوب خیزش شهروندان این کشور تاکید کرد: ما از هیچ چیز نخواهیم گذشت .

به گزارش رادیو دری، «الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه روز یکشنبه در دیدار با شهرداران، از قاطعیت دولت فرانسه در اعمال مجازات معترضان سخن گفت.

وی که در دعوی دولت و مردم، طرف دولتمردان را گرفته بود، به شهرداران اطمینان داد که در کنار آنها خواهد بود.

در همین پیوند برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی سخن از بیانیه‌ای مبنی بر «درخواست پلیس فرانسه برای محدودیت موقت دسترسی به اینترنت در برخی محله‌های خاص» را منتشر کرده‌اند که وزارت کشور فرانسه زیر بار نرفته و آن را جعلی خطاب می‌کند.

هرچند پلیس فرانسه نیز هشدار داده است که «این خبر جعلی است» اما در شبکه‌های اجتماعی همچنان خبر بیانیه پلیس دست به دست می‌شود.

تلویزیون فرانسه نیزاعلام کرده است، «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری یکشنبه شب در کاخ الیزه با نخست وزیر، وزیر کشور و وزیر دادگستری فرانسه دیدار خواهد کرد تا در مورد اعتراضات خشونت‌آمیز در این کشور گفت‌وگو کند.

بنا بر برخی گزارش ها، پلیس فرانسه استفاده از پهپاد را برای مقابله با آشوب‌ها در پاریس و برخی شهرهای دیگر را مجاز اعلام کرد.

تازه‌ترین آمار وزارت کشور فرانسه تعداد بازداشت‌های پنجمین شب ناآرامی‌ها (شنبه شب) در این کشور را 719 مورد اعلام کرده است.

این در حالیست که وزارت کشور فرانسه با اشاره به بسیج 45 هزار پلیس و نیروی انتظامی برای کنترل ناآرامی‌ها در پنجمین شب متوالی، در توئیتی نوشت: به لطف اقدام قاطعانه پلیس، شب آرام‌تری بود.

اعتراضات فرانسه رنگ خون گرفت

کلیدواژه