سرطان 13, 1402 13:10 Asia/Kabul
  • زرداری: پاکستان خود را درگیر جنگ سرد نمی‌کند
    زرداری: پاکستان خود را درگیر جنگ سرد نمی‌کند

وزیر امور خارجه پاکستان می گوید اسلام آباد دیگر زمانی برای ورود به سیاست بلوک جنگ سرد ندارد.

به گزارش رادیو دری، بلاول بوتو زرداری که به ژاپن رفته است در موسسه بانک توسعه آسیا در توکیو گفت که پاکستان به عنوان یک کشور درحال توسعه با چالش‌های جدی اقتصادی و زیست محیطی مواجه است.

 زرداری با اشاره به تداوم روابط پرتنش میان چین و آمریکا و نگرانی نسبت به بازگشت جنگ سرد، اظهار داشت که ما در تلاش برای غلبه بر چالش‌های پیش روی پاکستان به ویژه مشکلات اقتصادی هستیم لذا زمانی برای ورود به سیاست بلوک ناشی از جنگ سرد نداریم.

اظهارات وزیر خارجه پاکستان درحالی عنوان می‌شود که اسلام‌آباد به خاطر روابط نزدیک و راهبردی خود با پکن، با فشارهای آشکار و پنهان آمریکا به عنوان رقیب چین مواجه است.

زرداری که با نخست وزیر و وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرده است، افزود که اسلام‌آباد و توکیو مصمم به همکاری نزدیک در حوزه تقویت زیرساخت‌ها، بهره برداری از نیروی انسانی به ویژه گسترش ارتباطات منطقه‌ای هستند.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری پاکستان و ژاپن در بحث افغانستان و تلاش‌های مشترک برای ارتقای صلح و رفاه منطقه‌ای، افزود که هر دو کشور می‌توانند به گفتمان در مورد موضوعات مهم منطقه‌ای - به ویژه حل تنازعات، کاهش فقر، رسیدگی به چالش ناشی از تغییرات آب و هوا و سلامت جهانی کمک کنند.

کلیدواژه