سرطان 28, 1402 09:58 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان اطلاعات بریتانیا درباره حمله احتمالی داعش
    هشدار سازمان اطلاعات بریتانیا درباره حمله احتمالی داعش

سازمان اطلاعات بریتانیا، برپایه گزارش نیروهای امنیتی عراق، درباره حمله احتمالی گروه های تروریستی القاعده و داعش در بریتانیا هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، نهاد اطلاعاتی بریتانیا از برنامه ریزی داعش و القاعده برای حملات تروریستی در این کشور خبر داد.

به موجب این گزارش، نیروهای امنیتی عراق اخیرا به نهادهای اطلاعاتی بریتانیا هشدار داده اند داعش برای حمله ای بزرگ به یک تجمع عمومی در این کشور برنامه ریزی کرده است.

این نگرانی، اطلاعات بریتانیا را بر آن داشت تا سه چهارم فعالیت خود را برای مقابله با این تهدیدات متمرکز کند.

در حال حاضر پلیس ضد تروریسم بریتانیا حدود 800 مورد تحقیق مستقیم را در برنامه کاری خود دارد که همگی به جرائم تروریستی ارتباط دارند.

طبق گزارش نهاد اطلاعاتی بریتانیا، 136 نفر به اتهام های مرتبط با تروریسم بازداشت شده اند ضمن اینکه در شش سال گذشته 39 مورد حمله تروریستی در مراحل پایانی برنامه ریزی، شناسایی و خنثی شده اند.

هم زمان روزنامه تایمز به نقل از یک منبع دولتی در بریتانیا فاش ساخت، این گزارش اولین گزارش در نوع خود در پنج سال گذشته است که در آن به آخرین دستاوردهای بریتانیا برای مقابله با چنین خطراتی اشاره شده است.

این خبر در حالی منتشر شده که اخیرا «رابرت اف کندی جونیور» 69 ساله برادر زاده «جان اف کندی» رئیس جمهوری ترور شده پیشین آمریکا گفت: ما داعش را ایجاد کردیم؛ ما 2 میلیون آواره را روانه اروپا کردیم و زمینه ساز بی ثباتی دموکراسی در آنجا شدیم.

امریکا از احتمال حمله القاعده و داعش به این کشور هشدار داد

کلیدواژه