اسد 09, 1402 09:38 Asia/Kabul
  • نامه مشترک کشورهای اسلامی به دولت سوئد درباره اهانت به قرآن کریم
    نامه مشترک کشورهای اسلامی به دولت سوئد درباره اهانت به قرآن کریم

نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، در نامه شدیداللحنی، تعرض های مکرر به قرآن کریم را در سوئد محکوم کردند.

به گزارش رادیو دری، در نامه نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به «توبیاس بیلستروم» وزیر امور خارجه سوئد تاکید شده است: این اقدامات به ایجاد تنفر از افراد یا گروه هایی که به پیرو دین یا عقیده خاصی هستند، منجر می شود و اجازه مسوولان سوئد برای سوزاندن قرآن کریم، این پیام را می رساند که حمله به اعتقادات دیگران، امری پذیرفتنی است.

در این نامه آمده است: مجوزهای دولت سوئد برای قرآن سوزی، با قطعنامه های سازمان ملل متحد مبنی بر تقویت تسامح دینی و حمایت از آزادی دینی در تعارض است.

وزیر خارجه سوئد نیز با تشکر از سفیران و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای نامه مشترک آنها گفت: همه اقداماتی که با هدف اسلام ستیزی انجام می شود، از سوی دولت سوئد غیرقابل قبول است.

«توبیاس بیلستروم» افزود: هتک حرمت قرآن یا هر کتاب مقدس دیگر، اقدامی غیر محترمانه است و استکهلم اقدامات و تلاش های افراد تندرو برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان و غیر مسلمانان را نمی پذیرد. 

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی قرار است امروز (دوشنبه) نشستی اضطراری را برای بررسی هتک حرمت قرآن کریم برگزار کنند.

پنجشنبه ۲۰ ژوئیه، برای دومین بار در چند هفته اخیر «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس سوئد اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد.پس از آن یک گروه راست‌افراطی در دانمارک نیز نسخه‌ای از قرآن را مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاند.

پاسخ آنتونیو گوترش به نامه آیت‌الله سیستانی درباره هتک حرمت قرآن کریم

بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد

ایران واکنش سازمان همکاری اسلامی را به هتک حرمت قرآن کریم خواستار شد

کلیدواژه