اسد 15, 1402 09:32 Asia/Kabul
  • حزب تحریک انصاف خواهان اعتصاب سراسری درپاکستان شد
    حزب تحریک انصاف خواهان اعتصاب سراسری درپاکستان شد

حزب سیاسی تحریک انصاف به رهبری نخست وزیر سابق پاکستان، در واکنش به حبس "عمران خان"، اعتصاب سراسری در این کشور را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، ساعتی پس از تصمیم دستگاه قضایی پاکستان درباره بازداشت عمران خان، حزب تحریک انصاف به رهبری خان، خواستار اعتصاب سراسری در کشور شد.  

دادگاهی در پاکستان، روز (شنبه) " عمران خان " نخست‌ وزیر پیشین این کشور را در پرونده«سوء استفاده از هدایای دولتی» به سه سال زندان و پنج سال ممنوعیت از فعالیت های سیاسی و جریم نقدی محکوم کرد.

شبکه المیادین لبنان هم اعلام کرد،  پیامی تصویری از عمران خان در فضای مجازی منتشر شده که ازهوادارانش خواسته که ساکت ننشینند.

مسوولان حزب تحریک انصاف تاکید کردند ، حکم دادگاه یک ماهیت سیاسی داشته و در ادامه طرح‌های مهندسی سازی شده ضد  حزب عمران‌خان و شخص وی است.

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان یکشنبه دهم آوریل 2022، با 174 رای مثبت از مجموع 342 رای ماخوذه در پارلمان، از سمت خود برکنار و شهباز شریف جانشین او شد. اما عمران‌ خان تاکنون حاضر نشده است که دولت بعد از خود را به رسمیت بشناسد.

عمران خان پیشتر گفته بود، این رأی‌گیری با دسیسه‌چینی آمریکا توسط ژنرال‌های ارشد ارتش پاکستان سازمان‌دهی شد. ارتش اما این موضوع را تکذیب کرده است .

عمران خان به ۳ سال زندان محکوم شد

کلیدواژه