اسد 16, 1402 15:38 Asia/Kabul
  • انتقاد اولیانوف از اجلاس جده برای توقف جنگ در اوکراین
    انتقاد اولیانوف از اجلاس جده برای توقف جنگ در اوکراین

سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، پایتخت اتریش از نشست بین‌المللی جده برای توقف جنگ در اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، «میخائیل اولیانوف» سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز دوشنبه با انتقاد از عدم دعوت مسکو به اجلاس بین المللی جده برای توقف جنگ در اوکراین، این اقدام را عاری از منطق خواند.

«میخائیل اولیانوف» افزود، اجلاس بین المللی جده برای توقف جنگ در اوکراین فاصله زیادی با تلاش های واقعی مبتنی بر برقراری صلح داشت چرا که روسیه که یکی از نقش آفرینان اصلی است، دعوت نشده بود و برگزاری این اجلاس اصلاً منطقی نبود.

پیش از این «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیروز یکشنبه ضمن انتقاد از نشست بین‌المللی در جده عربستان برای توقف جنگ در اوکراین، آن را تلاش بیهوده غرب در حمایت از اوکراین، بسیج جامعه جهانی علیه روسیه و بیشتر کردن تعداد حامیان اوکراین به بهانه جنگ در این کشور ارزیابی کرد.  

نشست بین‌المللی دو روزه (5 و 6 اوت)/ 14 و 15 اسد در جده عربستان برای پایان دادن به جنگ اوکراین، پس از چندین ساعت گفت‌وگو، بدون صدور بیانیه پایانی به اتمام رسید. این نشست با حضور نمایندگانی از حدود 40 کشور و در غیاب روسیه برگزار شد.

آغاز نشست جده درباره بحران اوکراین بدون حضور روسیه

کلیدواژه