اسد 24, 1402 09:14 Asia/Kabul
  • محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) از سوی سازمان ملل
    محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) از سوی سازمان ملل

دبیرکل سازمان ملل متحد حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد.

یک عامل تکفیری عصر روز یکشنبه با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز شد و از ورودی آن اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.

در این حادثه تا کنون ۲ نفر شهید ،۵ نفر مجروح و ۲ نفر مصدوم شده اند .

عامل این حادثه تروریستی با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

به گزارش رادیو دری،«استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد  در جمع خبرنگاران ،به نقل از وی اعلام کرد: «دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی در شیراز را به شدت محکوم می‌کند".

 دوجاریک  با بیان اینکه اعمالی که مکان‌های مذهبی و عبادتگاه‌ها را هدف قرار می‌دهد منفور است خاطر نشان کرد: دبیرکل سازمان ملل بر لزوم محاکمه عاملان جنایت تروریستی شاهچراغ (ع)  تاکید می‌کند.

دبیر کل سازمان ملل  ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، برای مجروحان این اقدام تروریستی شفای عاجل مسئلت کرده است.

 استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل همچنین  درپاسخ به سئوال خبرنگاران درباره اینکه «آیا می‌توان انتظار محکومیت شورای امنیت را داشت؟ و آیا شورای امنیت معیار دوگانه‌ای در محکومیت تروریست‌ها دارد یا خیر؟»، پاسخ داد: «این سوالی است که باید از ریاست شورای امنیت، اعضای شورای امنیت بپرسید. من نمی‌توانم به جای اعضای شورا امنیت صحبت کنم.»

 از سوی دیگر «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  نیز ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی گفت: "این حمله نمونه دیگری از هدف قرار دادن شهروندان بی‌گناه توسط تروریست‌هاست. اتحادیه اروپا به خانواده‌های  داغدارتسلیت می‌گوید".

وزارت خارجه فرانسه نیز در توئیتی اعلام کرد: فرانسه حمله تروریستی روز یکشنبه به یک حرم مذهبی در شیراز به شدت محکوم می کند؛ جایی که پیش از این نیز در ۲۶ اکتبر سال گذشته ، هدف حمله تروریستی دیگری قرار گرفته بود.

وزارت امور خارجه روسیه هم روز دوشنبه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) شیراز را به شدت محکوم و تاکید کرد،روسیه همکاری‌های ضد تروریستی خود را با ایران گسترش خواهد داد.

وزارت امورخارجه اسپانیا نیز در بیانیه ای آورده است :«دولت اسپانیا حمله تروریستی اخیر در شیراز  را به شدت محکوم می کند و به بستگان داغدار تسلیت می گوید و برای مجروحان آرزوی بهبودی و سلامتی می کند ».

حرم شاهچراغ(ع) روز چهارشنبه 26 اکتبر  2022 / 4 عقرب 1401 نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت ،که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند.

جزئیات جدید از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع)

کلیدواژه