اسد 28, 1402 12:38 Asia/Kabul
  • جسارت به قرآن کریم در اروپا همچنان ادامه دارد
    جسارت به قرآن کریم در اروپا همچنان ادامه دارد

منابع خبری از تکرار اقدامات اهانت بار علیه قرآن کریم در سوئد و هلند خبر دادند.

به گزارش رادیو دری، «سلوان مومیکا» پناهجوی عراقی که پیش از این اهانت های او به ساحت قدسی کتاب آسمانی مسلمانان در رسانه ها خبرساز شده بود، این بار در کنار افراد دیگر و مقابل سفارت ایران در استکهلم و با حمایت گسترده پلیس، توهین به قرآن کریم را تکرار کرد.

این در حالی است که وقتی بانویی در میان جمعیت در واکنش به این اهانت، با کپسول آتش‌نشانی تلاش کرد قرآن کریم را خاموش کند، نیروهای امنیتی مانع او شده و وی را بازداشت کردند.

همزمان فعال راست افراطی هلندی مقابل سفارت ترکیه در لاهه، به یک نسخه از قرآن کریم اهانت و صفحات آن را پاره کرد.

«ادوین واگنسفلد» فعال راست افراطی هلندی و از طرفداران جنبش «پگیدا» روز جمعه  به همراه دو نفر دیگر در تظاهراتی مقابل سفارت ترکیه در لاهه، به یک نسخه از قرآن کریم اهانت کرد و خشم شرکت‌کنندگان در تظاهرات متقابل را برانگیخت، به نحوی که بسیاری از آنان به سمت او سنگ پرتاب کردند.

«پگیدا» یا «وطن پرستان اروپایی علیه اسلامی شدن غرب» یک جنبش نژادپرستانه است که در سال ۲۰۱۴ به دلیل هجوم مهاجران از شهر درسدن آلمان راه اندازی شد و با هشدار درباره «اسلامی شدن غرب» خواستار اخراج مسلمانان از اروپاست.

در این رویداد، پلیس هلند جاده منتهی به خیابانی را که سفارت ترکیه در آن قرار دارد، بست.

دولت هلند این اقدام را محکوم کرده، اما گفته قدرت قانونی برای جلوگیری از آن را ندارد.

در چند ماه اخیر اقداماتی برای به آتش کشیدن قرآن در سوئد و دانمارک انجام گرفته و کشورهای اسلامی این اقدام را محکوم کرده اند.

هتک حرمت مجدد به قرآن کریم در سوئد

تکرار هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک

تکرار هتک حرمت قرآن مقابل سفارتخانه‌های کشورهای اسلامی در سوئد و دانمارک

کلیدواژه