اسد 29, 1402 16:54 Asia/Kabul
  • قطع اینترنت مقر گروهک منافقین در آلبانی
    قطع اینترنت مقر گروهک منافقین در آلبانی

دولت آلبانی در جدیدترین اقدام خود برای محدودسازی فعالیت‌های تروریستی گروهک منافقین، شبکه اینترنت را در مقر آن‌ها قطع کرده است.

به گزارش رادیو دری، این اقدام برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی منافقین صورت گرفته است و در پی آن، اعضای این گروهک مجبور به استفاده از اینترنت سیم‌کارت و برخی روش‌های غیرقانونی دیگر شده‌اند.

این دومین ضربه اساسی دولت آلبانی در ماه‌های گذشته به یگان سایبری منافقین است.

پلیس ضدشورش آلبانی، ژوئن امسال نیز با ورود به مقر اشرف3 تعداد زیادی از رایانه ها، سرورها و هاردهای متعلق به یگان سایبری منافقین را با خود بُرد.

گروهک منافقین پس از انجام اقدامات تروریستی و فرار از ایران به کشور عراق رفتند. آنها پس از اخراج از عراق و انتقال به آلبانی که موجب دور شدن آنها از مرزهای ایران و محدودیت شدید آنها برای انجام عملیات‌های تروریستی در داخل ایران شد، بیشترین تمرکز خود را بر اقدامات سایبری در ایران و فعالیت‌های جاسوسی و جذب در فضای مجازی قرار دادند.

پیش از این مطرح شده بود که سرورهایی که از گروهک منافقین توقیف شده، حاوی اطلاعات زیادی خصوصاً درباره رابطان منافقین در داخل ایران بوده است که بنا بر گفته برخی منابع، این اطلاعات به سازمان های اطلاعاتی ایران نیز منتقل شده است.

علاوه بر این، در پی اعتراضات شدید مردم آلبانی به‌خصوص در شهر دورس و روستای مانز که از حواشی امنیتی حضور منافقین در خاک خود نگران هستند، برخی اقدامات خودجوش علیه منافقین صورت گرفته است که در نتیجه آن، پلیس آلبانی مراقبت‌های 24ساعته در قالب گشت‌های 4ـ5 نفره در این منطقه برقرار کرده است.

در روزهای اخیر، پلیس آلبانی با نصب کیوسک‌هایی در ورودی‌های اشرف3، تردد در این اردوگاه را هم به‌شدت محدود کرده است و همه رفت‌وآمدها باید زیر نظر پلیس انجام شود.

 آلبانی ورود سرکرده گروهک منافقین را به این کشور ممنوع کرد

زخمی شدن ۱۵ مامور پلیس آلبانی در درگیری با گروهک منافقین

کلیدواژه