سنبله 01, 1402 18:24 Asia/Kabul
  • کاهش بی‌سابقه ارزش پول پاکستان
    کاهش بی‌سابقه ارزش پول پاکستان

ارزش روپیه واحد پول پاکستان مقابل دلار به کمترین سطح خود در تاریخ این کشور رسید.

به گزارش رادیو دری، قیمت هر دلار آمریکا امروز چهارشنبه در بازار پاکستان پس از افزایش‌های مکرر در یک هفته گذشته به ۳۰۰ روپیه رسید که بیشترین قیمت به ثبت رسیده برای دلار در بازار پاکستان است.

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که در بازار آزاد به دلیل کمبود دلار و افزایش تقاضا هر دلار آمریکا تا ۳۱۷ روپیه نیز قیمت گذاری می‌شود.

گزارش‌ ها همچنین حاکی است بسیاری از اصناف و صنایع پاکستانی برای تهیه دلار به منظور تکمیل واردات و خرید مواد اولیه با مشکل جدی مواجه هستند.

افزایش قیمت دلار در کنار افزایش قیمت بی سابقه بنزین به گرانی‌ها در پاکستان دامن زده به طوری که تنها با گذشت یک هفته از آغاز به کار دولت موقت، قیمت بسیاری از کالا‌های اساسی به طور میانگین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

یکی از شرایط صندوق بین المللی پول برای از سرگیری پرداخت برنامه وام شش میلیارد دلاری به پاکستان، متوقف کردن کنترل دولتی قیمت دلار است؛ موضوعی که به افسار گسیختگی نرخ دلار در پاکستان دامن زده است.

کارشناسان، افزایش قیمت فرآورده‌های سوختی، کاهش ذخایر ارزی و تبعات ناشی از سیل ویرانگر سال گذشته را عامل ادامه روند کاهش ارزش روپیه در ماه های اخیر می دانند.

سوگند یاد کردن اعضای کابینه موقت پاکستان

کلیدواژه