سنبله 07, 1402 16:11 Asia/Kabul
  • صدور حکم حکم آزادی عمران‌خان
    صدور حکم حکم آزادی عمران‌خان

دادگاه عالی شهر اسلام‌آباد در بررسی دادخواست «عمران‌خان» نخست وزیر برکنار شده پاکستان که هم اکنون در زندان بسر می‌برد، حکم حبس وی را تعلیق و دستور آزادی اش را صادر کرد.

به گزارش رادیو دری، رئیس دادگاه عالی اسلام‌آباد امروز سه شنبه با صدور حکم تعلیق حبس عمران‌خان گفت: محاکمه وی مغایر با قوانین این کشور صورت گرفته است.

وی به پلیس و آژانس تحقیقات فدرال پاکستان دستور داد تا بررسی‌های جدیدی درباره پرونده فساد مالی علیه عمران خان  انجام و نتایج آن را به دادگاه ارائه دهند.

پنجم اوت گذشته دادگاهی در پاکستان، "عمران خان" نخست‌ وزیر پیشین این کشور را در پرونده «سوء استفاده از هدایای دولتی» به سه سال زندان محکوم کرد و هم اکنون در زندان بسر می برد.

در همین حال «نعیم پانجوثا» از وکلای عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد: اتهامات ضد "عمران خان" مربوط به قتل یک وکیل مدافع در شهر «کویته» در دادگاهی در پاکستان رد شد.

عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان یکشنبه دهم آوریل 2022، با 174 رای مثبت از مجموع 342 رای پارلمان، از سمت خود برکنار و شهباز شریف جانشین او شد. اما عمران‌ خان تاکنون حاضر نشده است که دولت بعد از خود را به رسمیت بشناسد.

عمران خان می‌گوید این رأی‌گیری با دسیسه‌چینی آمریکا به دست ژنرال‌های ارشد ارتش پاکستان سازمان‌دهی شد؛ ارتش اما این موضوع را تکذیب می‌کند.

عمران‎ خان از اتهام قتل تبرئه شد

عمران خان به ۳ سال زندان محکوم شد

کلیدواژه