سنبله 19, 1402 15:53 Asia/Kabul
  • افزایش کم سابقه بهای گاز مصرفی در پاکستان
    افزایش کم سابقه بهای گاز مصرفی در پاکستان

منابع پاکستانی، از احتمال افزایش 50 درصدی قیمت گاز برای شهروندان و صنایع این کشور در چند روز آینده خبردادند.

به گزارش رادیو دری به نقل از رسانه های پاکستانی، با توجه به بدهی حدود 9 میلیارد دلاری بخش گاز این کشور، افزایش 50 درصدی قیمت گاز تا یک هفته آینده اجتناب ناپذیر است.

این درحالی است که سازمان تنظیم مقررات نفت و گاز (اوگرا) قبلاً به افزایش قیمت گاز در پاکستان اشاره کرده بود. منابع پاکستانی اضافه کردند اوگرا تایید نهایی خود را برای افزایش نرخ گاز به دولت فدرال ارسال کرده است. طبق مصوبه جدید مابه التفاوت تعرفه واردات گاز طبیعی مایع (LNG) و گاز طبیعی نیز حذف می شود.

طبق توافق صندوق بین المللی پول، افزایش قیمت گاز از دوماه پیش اعمال شده است. قرار است وزارت نیروی پاکستان به زودی در مورد افزایش نرخ ها اطلاعیه رسمی صادر کند.

صندوق بین‌المللی پول اخیراً به پاکستان اجازه داده است پرداخت قبوض برق را برای مصرف‌کنندگانی که تا ۲۰۰ واحد برق مصرف می‌کنند برای مدت سه ماه تمدید کند.

طبق آمارها، تنها حدود چهار میلیون مصرف کننده، یعنی حدود ۱۰ درصد از کل مردم پاکستان، واجد شرایط دریافت یارانه های دولت پاکستان خواهند بود.

محمدعلی وزیر موقت انرژی پاکستان نیز اخیرا با اشاره به زیان سنگین دولت برای تامین گاز، بر اهمیت جلوگیری از دزدی برق و رسیدگی به قبوض پرداخت نشده تاکید کرد.

 

 

کلیدواژه