سنبله 20, 1402 14:25 Asia/Kabul
  • مقام پاکستان : افغانستان به سکوی پرتاب حملات تروریستی تبدیل نشود
    مقام پاکستان : افغانستان به سکوی پرتاب حملات تروریستی تبدیل نشود

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان از حکومت طالبان خواست ضمن احترام به تمامیت ارضی این کشور، اطمینان یابند که از خاک افغانستان به عنوان سکوی پرتاب حملات تروریستی استفاده نمی شود.

به گزارش رادیو دری؛  ممتاز زهرا بلوچ امروز( دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسلام آباد از حکومت طالبان انتظار دارد که متوجه نگرانی های پاکستان باشند، به تمامیت ارضی پاکستان احترام بگذارند و اطمینان حاصل کنند که خاک افغانستان به عنوان سکوی پرتاب برای حملات تروریستی علیه پاکستان استفاده نمی شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان افزود: اسلام آبادنمی تواند هیچ گونه ساخت و ساز غیرقانونی حکومت طالبان را در قلمروی خود بپذیرد، زیرا این بناها حاکمیت پاکستان را نقض می کند.

بلوچ تاکید کرد: پاکستان همچون گذشته آماده است تا همه مسائل و نگرانی های دوجانبه با افغانستان را از طریق گفت و گوی سازنده حل کند تا هر دو کشور بتوانند از ارتباط اقتصادی و رونق حاصل از آن بهره ببرند.

 

وی سپس با ابراز تعجب از بیانیه وزارت امور خارجه حکومت طالبان درباره بسته شدن گذرگاه مرزی تورخم افزود: صدور این بیانیه در شرایطی است که مقامات سرپرست افغانستان به خوبی دلایل بسته شدن موقت مرز دو کشور در تورخم را به خوبی می دانند.

وزارت امور خارجه حکومت طالبان در واکنش به بسته ماندن گذرگاه تورخم در بیانیه ای اعلام کرده بود: پاکستان بر خلاف همه تعهدات و عرف بین المللی عمل می‌کند.

پاکستان: «شبکه حقانی» در حملات تروریستی پاکستان نقش دارد

نگرانی اتاق تجارت افغانستان از مسدود ماندن گذرگاه تورخم

کلیدواژه