سنبله 24, 1402 16:28 Asia/Kabul
  • موافقت آمریکایی‌ها با استیضاح بایدن
    موافقت آمریکایی‌ها با استیضاح بایدن

نتایج نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می دهد که مردم آمریکا موافق استیضاح جو بایدن رئیس جمهوری این کشور هستند.

به گزارش رادیو دری، حدود ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که از ایده استیضاح بایدن در کنگره بر سر ارتباط وی با اتهامات  پسرش هانتر بایدن حمایت می‌کنند.

این در حالی است که تنها ۳۵ درصد مخالف این ایده بودند و ۲۴ درصد نیز گفتند که درباره نظر مثبت یا منفی خود به این ایده هنوز مطمئن نیستند.

این نظرسنجی به صورت آن‌لاین از ۴ هزار و ۴۱۳ آمریکایی و از ۸ تا ۱۴ سپتامبر (۱۷ تا ۲۳ سنبله) انجام شد.

رای احتمالی به استیضاح بایدن در مجلس نمایندگان که تحت کنترل جمهوری‌خواهان آمریکاست، منجر به برکناری رئیس جمهوری ایالات متحده از سمت خود نخواهد شد، زیرا بعد از مجلس نمایندگان، باید دو سوم مجلس سنا که دموکرات‌ها اکثریت را در آن به دست دارند نیز به این استیضاح رأی مثبت دهند که بسیار دور از ذهن است.

هانتر پسر بایدن که در طیف وسیعی از سرمایه‌گذاری‌های تجاری خارجی فعالیت می کرد و در عین حال با اعتیاد به مواد مخدر و الکل دست به گریبان بود، اخیرا به اتهام فریب یک دلال اسلحه برای خریدن اسلحه گرم متهم شده است.

علاوه بر این، جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا اعلام کرده‌اند که فعالیت‌های تجاری هانتر بایدن پسر رئیس جمهوری آمریکا توأم با فساد است و همین امر انجام تحقیقات را توجیه می‌کند؛ ولی کاخ سفید معتقد است این تحقیقات یک ترفند سیاسی است که با حقایق پشتیبانی نمی‌شود.

درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای استیضاح بایدن و بلینکن

طرح استیضاح وزیر دفاع آمریکا به کنگره ارائه می‌شود

کلیدواژه