میزان 03, 1402 15:40 Asia/Kabul
  • دانش آموز دختر در عربستان به ۱۸ سال زندان محکوم شد
    دانش آموز دختر در عربستان به ۱۸ سال زندان محکوم شد

دادگاه کیفری در عربستان منال الغفیری دانش آموز دبیرستانی را به ۱۸ سال زندان محکوم کرد.

دولت عربستان به ویژه پس از روی کار آمدن «محمدبن سلمان» ولیعهد این کشور، اقدامات شدیدی ضد  نویسندگان و فعالان مدنی انجام داده و ده‌ها نفر از روحانیون، شاهزادگان، نویسندگان، شعرا و فعالان مدنی، مذهبی و  شهروندان را به بهانه اقدام ضد امنیت این کشور بازداشت و تاکنون شماری از آنان را به زندان و اعدام محکوم کرده است.

به گزارش رادیو دری، براساس گزارش سازمان حقوق بشری القسط،  دادگاهی در عربستان "منال الغفیری" آموز دختر 18 ساله دبیرستانی را به سبب انتشار توئیت‌هایی در حمایت از زندانیان سیاسی در این کشور به ۱۸ سال حبس و منع سفر محکوم کرد.

در این گزارش آمده است، دستگاه قضایی عربستان که عملا تحت حاکمیت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قرار دارد، به دلیل فعالیت‌های سایبری و استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای انتقاد از دولت، چندین حکم شدید صادر کرده است.

این احکام شامل مجازات اعدام اخیر محمد الغامدی، معلم بازنشسته است. وی به سبب نظرهایش در توئیتر و یوتیوب به اعدام محکوم شد. 

گروه‌های حقوق بشری اعلام کرده اند تغییرات دستگاه‌های امنیتی عربستان در سال ۲۰۱۷ شرایط سرکوب مخالفان از جمله مدافعان حقوق زنان و فعالان اجتماعی را در این کشور فراهم کرد.

 

کلیدواژه