میزان 09, 1402 18:56 Asia/Kabul
  • تاکید اردوغان بر مبارزه با تروریسم
    تاکید اردوغان بر مبارزه با تروریسم

رییس جمهور ترکیه پس از حمله تروریستی امروز در آنکارا، ضمن تاکید بر تدوام مبارزه با تروریست‌ها، آن‌ها را "شکست‌خورده‌" نامید.

پارلمان و وزارت کشور ترکیه امروز (یکشنبه) هدف حمله دو فرد مهاجم قرار گرفت.

وزارت کشور ترکیه ضمن تروریستی خواندن این عملیات، اعلام کرد، دو مهاجم انتحاری مقابل ساختمان وزارت کشور هدف قرار گرفتند. یکی از آنها پیش از منفجر کردن خود توسط نیروهای امنیتی کشته شد، ولی فرد دیگر توانست خود را منفجر کند.

به گزارش رادیو دری، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت، تروریست‌ها همیشه در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند بود و امروز هم  بار دیگر شکست خوردند.

اردوغان با اشاره به حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه و عراق اظهار کرد، ما برای مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت کشورمان در مرزهای جنوبی ترکیه حصار امنیتی ایجاد کرده‌ایم و تروریست‌ها را در مخفیگاه‌ها و خانه‌های خودشان هدف قرار می‌دهیم.

این سخنان اردوغان در حالی است که حضور غیرقانونی نظامیان ترکیه در مناطق شمالی عراق و سوریه، همواره با واکنش و مخالفت شدید مردم و دولت‌های این دو کشور روبرو شده است. بغداد و دمشق تهاجم آنکارا را مصداق بارز اشغالگری خوانده‌اند. سازمان ملل نیز بارها بر توقف حملات ترکیه به اراضی سوریه و عراق تاکید کرده است.

رییس جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد، به سازمان (فتح الله) گولن و دیگر سازمان‌های تروریستی مشابه اجازه از سر گیری فعالیتشان را نمی دهد.

نوامبر سال گذشته هم انفجاری در یک منطقه پر رفت‌ و آمد در مرکز استانبول (بزرگ‌ترین شهر ترکیه) رخ داد که در نتیجه آن هشت نفر از جمله دو کودک جان باختند.

حمله تروریستی پایتخت ترکیه را به لرزه درآورد

کلیدواژه