میزان 27, 1402 13:42 Asia/Kabul
  • احتمال تبدیل درگیری فلسطین و اسرائیل به جنگی جهانی
    احتمال تبدیل درگیری فلسطین و اسرائیل به جنگی جهانی

معاون شورای امنیت روسیه اعلام کرد: جنگ میان اسرائیل و فلسطین می‌تواند به جنگی در سراسر منطقه یا حتی جهانی تبدیل شود.

به گزارش رادیو دری، دیمیتری مدودف نوشت: خاورمیانه (غرب آسیا) شاهد جنگ دیگری است؛ جنگی بی‌رحمانه و بدون قاعده علیه مردم غیرنظامی.

 

معاون شورای امنیت روسیه افزود: البته برای ما موفقیت در عملیات نظامی ویژه در مبارزه با نئونازی‌ها در اوکراین مهم‌تر است؛ این درگیری ممکن است به یک جنگ منطقه‌ای تمام عیار یا حتی اگر اوضاع بد پیش رود، به جنگ جهانی تبدیل شود.

مدودف گفت: حمله موشکی به یک بیمارستان در نوار غزه که صدها کشته برجای گذاشت، تراژدی وحشتناکی بود. بسیاری از مردم به شدت مجروح شدند و ممکن است تا پایان عمرشان ناتوان بمانند.

این مقام روس با تاکید بر اینکه «این اقدامی وحشیانه است و باید به شدت محکوم شود»، گفت: اما از قرار معلوم، این آخرین مورد از سلسله وقایع فجیع در این منطقه نیست.

اشغالگران صهیونیست روز سه شنبه بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و بر اساس اعلام منابع خبری حدود ۵۰۰ فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز به تازگی درباره حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه گفت: حمله به این بیمارستان یک تراژدی و فاجعه انسانی است و امیدوارم حامل پیامی مبنی بر لزوم توقف درگیری باشد.

آمریکا؛ مسئول اصلی نسل‌کشی در غزه

ناکامی شورای امنیت در توقف کشتار فلسطینیان

حمله به بیمارستانی دیگر در غزه/ جان ۸۰۰۰ نفر در خطر است

کلیدواژه