میزان 29, 1402 14:22 Asia/Kabul

نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا باز هم از رئیس‌جمهوری آمریکا درباره حمایت از رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ با حماس انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، ایلهان عمر نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه مقابل کنگره در کنفرانسی مطبوعاتی به تندی از دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا انتقاد کرد و آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را خواستار شد.

ایلهان عمر تاکید کرد تعداد موشک‌هایی که رژیم صهیونیستی در ۱۰ روز گذشته بر سر غزه آوار کرده است بیش از تعداد موشک‌هایی است که آمریکا در کل یک سال در افغانستان استفاده کرد.

او همچنین گفت: «چطور می‌شود که ما رئیس‌جمهوری داریم که درباره آزادی گروگان‌ها حرف می‌زد، درباره خارج کردن شهروندان آمریکایی‌ها از اسرائیل حرف می‌زند، اما نتوانست خودش را وادار کند که بگوید من می‌خواهم برای نجات صدها تن که در غزه گیر افتاده‌اند، کار ‌کنم؛ مشکل شما چیست؟»

ایلهان عمر کار کردن در کنار دیگر دموکرات‌هایی که تمام مسلمانان را بابت این درگیری سرزنش می‌کنند «دردآور و ترسناک» توصیف کرد.   

وی گفت: حتی یک نفر از رهبری دموکرات‌ها یا هر عضو دیگری در کنگره این حملات را محکوم نکرد. 

در همین حال ایلهان عمر نمانیده دموکرات ایالت مینه سوتای آمریکا عنوان کرد به دلیل انتقاداتش از رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها مورد هجوم سیل گسترده‌ای از تهدیدات قرار گرفته که امنیت خانواده‌اش را به خطر انداخته است.

وی اخیرا در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی برای پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در غزه هشدار داد که اقدامات این رژیم برای تخلیه شمال غزه از فلسطینی‌ها ظرف مدت 24 ساعت، نوعی «پاکسازی قومی» محسوب می شود.

نماینده فلسطین در سازمان ملل پرده از دروغ نتانیاهو برداشت

کلیدواژه