عقرب 03, 1402 12:03 Asia/Kabul
  • رئیس جمهوری چین: آماده همکاری برد-برد با آمریکا هستیم
    رئیس جمهوری چین: آماده همکاری برد-برد با آمریکا هستیم

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در نامه ای به کمیته ملی روابط آمریکا و چین مستقر در نیویورک، نوشت: پکن آماده همکاری برد- برد با آمریکا است .

آمریکا در سالهای اخیر با اقدامات زیادی از جمله تحریم ضد پکن و دخالت ها در امور تایوان درصد است که از رشد و پیشترفت چین در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی و نظامی جلوگیری کند.

به گزارش رادیو دری، " شی جین پینگ " در این نامه  افزود: چین و آمریکا به عنوان دو کشور بزرگ جهان، با انتخاب مسیر درست تعامل دو دولت، بر صلح جهانی و آینده بشریت تاثیر بگذارند.

رییس جمهوری چین  تاکید کرد، پکن تحت چارچوب احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد مایل به همکاری با واشنگتن در راستای پیشبرد همکاری های سودمند، مدیریت اختلافات، مقابله با چالش های جهانی و حمایت از پیشرفت یکدیگر است.

اظهارات رئیس جمهوری چین در زمانی صورت می گیرد که «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین فردا پنچشنبه تا شنبه برای دیدار و گفت وگو با مقامات آمریکایی عازم واشنگتن می شود.

موضوع جزیره  تایوان از جمله موضوعات طولانی پر تنش بین آمریکا و چین محسوب می‌شود. آمریکا متحد دیرینه تایوان است و از جدایی آن از چین حمایت می‌کند. آمریکا این حمایت را در قالب کمک‌های نظامی، فروش تسلیحات و حمایت سیاسی ابراز می‌کند. این در حالی است که چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند و هشدار داد در صورت لزوم حاضر است از زور برای پیوستن مجدد این جزیره به سرزمین اصلی چین استفاده کند.

چین: آمریکا به تعهداتش در زمینه فعالیت‌های بیولوژیک نظامی عمل کند

کلیدواژه