عقرب 12, 1402 16:22 Asia/Kabul
  • توضیح بلینکن درباره سفرش به فلسطین اشغالی
    توضیح بلینکن درباره سفرش به فلسطین اشغالی

وزیرخارجه آمریکا در پیامی اعلام کرد در سفرش به فلسطین اشغالی با نخست‌وزیر و رئیس رژیم موقت صهیونیستی و سایر مقام‎‌‌های تل‌آویو گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، «آنتونی بلیکن» وزیر خارجه آمریکا که وارد فلسطین اشغالی شده، در پیامی در «ایکس» اعلام کرد برای دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ و سایر مقام‌های تل‌آویو بازگشته است. 

وی افزود: «حق اسرائیل برای دفاع از خود» و «کار برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه» موضوع گفت‌وگوهای او خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا در راه سفر به تل‌آویو هم در پیامی مدعی شده بود «برای دیپلماسی بیشتر در زمانی بسیار چالش‌برانگیز» بازمی‌گردد. بلینکن در ادامه ادعای خود افزود: «به همکاری با رهبران منطقه‌ای برای محافظت از غیرنظامیان و جلوگیری از گسترش درگیری ادامه خواهیم داد. همچنان بر دو کشور و صلح و امنیت گسترده‌تر در منطقه متمرکز هستیم».

این ادعاها در حالی است که واشنگتن به‌رغم شهادت بیش از نُه هزار فلسطینی در نوار غزه زیر حملات تل‌آویو، با آتش‌بس مخالفت کرده و به حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی با بهانه «دفاع از خود» ادامه می‌دهد.

کلیدواژه