قوس 02, 1402 12:27 Asia/Kabul
  • وقوع دو انفجار در شمال غرب پاکستان
    وقوع دو انفجار در شمال غرب پاکستان

دو انفجار در شمال غرب پاکستان به کشته شدن دست کم سه نفر منجر شد.

به گزارش رادیو دری، براثر انفجارهای روز چهارشنبه در دو منطقه در شمال غرب پاکستان سه تن از جمله دونیروی ارتش کشته شدند. انفجار نخست در پی برخورد خودرویی با یک بمب دست‌ساز در منطقه قبیله‌نشین باجائور در مجاورت مرز با افغانستان رخ داد که به کشته شدن راننده این خودرو منجر شد.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، یک بمب دست ساز دیگر نیز در نزدیکی یک کاروان این ارتش حین اجرای عملیات امنیتی در منطقه قبیله‌نشین وزیرستان جنوبی منفجر شد که در اثر آن دو سرباز کشته شدند.

«انورالحق کاکار»، نخست وزیر موقت پاکستان اعلام کرد، این کشور از زمانی که طالبان در افغانستان مجددا به قدرت رسید، شاهد افزایش 60 درصدی حملات تروریستی بوده است.

اسلام آباد شبه نظامیان وفادار به طالبان پاکستان که در افغانستان مستقر هستند را عامل اجرای حملات تروریستی در خاکش دانسته و طالبان افغانستان را بی اعتنایی به روی فعالیت این شبه نظامیان متهم کرده است.

پلیس پاکستان روز دوشنبه این هفته اعلام کرد که ۷ تروریست از جمله یکی از سرکردگان ارشد گروه «تحریک طالبان» که قصد حمله تروریستی بزرگ در ولایت «پنجاب» را داشتند، دستگیر کرده است.این تروریست‌ها روز یکشنبه در بخش‌های مختلف ولایت پنجاب توسط نیروهای امنیتی پاکستان دستگیر شدند.

انفجار بمب در شمال غرب پاکستان با ۱۱ کشته

کلیدواژه