قوس 03, 1402 16:54 Asia/Kabul

منبع رسانه ای، در اولین روز از اجرای آتش‌بس انسانی در غزه، تکمیل فرآیند آزادی 39 اسیر فلسطینی از بند زندان‌های رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری، مقامات زندان‌های رژیم صهیونیستی فرآیند آزادی ۳۹ اسیر فلسطینی از جمله ۲۴ زن را تکمیل کرده و این اسیران هم‌اکنون با هدف آمادگی برای مبادله به زندان "عوفر" منتقل شدند.

در این گزارش آمده است، ۲۴ اسیر زن از زندان "دامون" و ۱۵ کودک اسیر فلسطینی از زندان "مجدو" به زندان عوفر انتقال داده شدند تا در چارچوب توافق مبادله اسیران بین جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و اسرائیل آزاد شوند.

توافق آتش‌بس بشردوستانه که از امروز(24 نوامبر) آغاز شده، شامل آزادی ۵۰ اسیر اسرائیلی از غزه در ازای آزادی ۱۵۰ فلسطینی از زندان‌های اشغالگران صهیونیستی است.

خبرنگار شبکه المیادین امروز جمعه هم از آغاز روند بازگشت آوارگان فلسطینی به مناطق شمال غزه از جمله «بیت حانون» در اولین ساعات اجرای آتش‌بس انسانی خبر داد و گفت: اشغالگران صهیونیستی آتش‌بس را در شرق رفح و شمال غرب غزه نقض کردند.

با وجود برقراری آتش‌بس در باریکه غزه، بر اثر شلیک اشغالگران به طرف فلسطینی‌هایی که در تلاش بودند از طریق بزرگراه صلاح‌الدین از جنوب این منطقه به منازلشان در شمال غزه برگردند، دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

آتش بس موقت در غزه وارد مرحله اجرایی شد

کلیدواژه