قوس 16, 1402 09:38 Asia/Kabul
  • نامه بی‌سابقه گوترش به شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه
    نامه بی‌سابقه گوترش به شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه

دبیر کل سازمان ملل در نامه‌ای بی‌سابقه به شورای امنیت هشدار داد که اوضاع در غزه، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.

 به گزارش رادیو دری، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد چهارشنبه شب به شورای امنیت سازمان ملل نامه‌ای را درباره اوضاع غزه ارسال کرد.

گوترش در این نامه هشدار داد: شرایط در غزه با سرعت به سمت فاجعه پیش می‌رود و جامعه بین‌الملل باید از نفوذ خود برای پایان دادن به  بحران  در غزه استفاده کند.

وی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا با اعمال فشار از ایجاد بحران انسانی جلوگیری کرده و خواستار ایجاد آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه شد.

دبیر کل سازمان ملل این نامه را براساس ماده ۹۹ منشور سازمان ملل که درخصوص تهدیدات صلح جهانی است، منتشر کرد.

در متن ماده ۹۹ منشور سازمان ملل آمده است که دبیر کل می‌تواند نظر شورای امنیت را به هر موضوعی که به عقیده او ممکن است حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید نماید، جلب کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین( حماس) روز هفتم اکتبر در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد و برای مدتی برق و سوخت را به روی مردم غزه قطع کرد.

گوترش: بزرگترین تلفات سازمان ملل در جنگ غزه بوجود آمد

کلیدواژه