قوس 17, 1402 10:46 Asia/Kabul
  • پاکستان گزارش آمریکا درباره تروریسم را رد کرد
    پاکستان گزارش آمریکا درباره تروریسم را رد کرد

پاکستان با ابراز تاسف از گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره تروریسم، ادعاهای واشنگتن علیه اسلام‌آباد را وارونه‌سازی حقایق دانست.

به گزارش رادیو دری، خانم زهرا ممتاز بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه در ‌کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد، از نادیده گرفته شدن نقش این کشور در مبارزه با تروریسم و انسداد تامین مالی عناصر تروریستی ابراز تاسف کرد.

ممتاز زهرا افزود: اسلام‌آباد از مسئولیت‌های خود به عنوان یک کشور مستقل آگاه است و ادعای عنوان شده در گزارش آمریکا درباره تروریسم را رد می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: در گزارش آمریکا هیچ اشاره‌ای به نقش پاکستان در فروپاشی شبکه‌های جهانی تروریسم نشده است درحالی که بیش از ۸۰ هزار نفر از نیروهای امنیتی و غیرنظامی پاکستان در مبارزه با تروریسم جان خود را از دست دادند و ما متحمل صدها میلیارد دلار خسارت شده‌ایم.

تابستان گذشته نیز نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی از اوضاع افغانستان و پیامدهای خطرناک تروریسم در این کشور برای سایر کشورهای منطقه گفته بود که خروج غیرمسئولانه نیروهای آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از این کشور به تشدید هرج و مرج در افغانستان منجر شده است.

 

آمریکا: گروه‌های تروریستی منطقه‌ای هنوز در افغانستان فعال هستند

 

کلیدواژه