قوس 18, 1402 18:45 Asia/Kabul
  • وست: از پاکستان در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم
    وست: از پاکستان در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم

نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در پایان بازدید از پاکستان اعلام کرد واشنگتن از سیاست‌های ضدتروریستی اسلام‌آباد حمایت می‌کند.

به گزارش رادیو دری، توماس وست نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در اطلاعیه‌ای از پایان بازدید دو روزه خود از اسلام‌آباد خبر داد و اعلام کرد در این سفر با وزیر خارجه، رئیس ستاد ارتش و نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان "گفت‌وگوهای مهمی" داشته است.

 وست در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت: در این دیدارها درباره «چالش‌های امنیتی جدی ناشی از تحریک طالبان پاکستان و همچنین حفاظت از پناهندگان افغان» بحث و تبادل نظر کرده است.

درحالی‌که اسلام‌آباد مدعی حمایت کابل از تحریک طالبان پاکستان است و درباره اجرای عملیات نظامی علیه تی‌تی‌پی در خاک افغانستان نیز هشدار داده است، نماینده آمریکا افزود: ایالات متحده علیه تروریسم در منطقه در کنار پاکستان می‌ایستد.

وست در ادامه اظهار داشت: ما از ارتباط نزدیک با اسلام‌آباد در مورد مسائل مربوط به حفاظت از پناهندگان، از جمله همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و رفتار انسانی و شرافتمندانه با آنها سپاس‌گزاریم.

اظهارات وست در حالی است که واکنش‌ها و انتقادات سازمان ملل متحد، عفو بین‌الملل و سایر نهادهای حقوق‌بشری به اسلام آباد به سبب اخراج مهاجران افغان ادامه دارد.

اسلام آباد : کابل سران تحریک طالبان پاکستان را تحویل دهد