قوس 23, 1402 08:44 Asia/Kabul
  • آمریکا خط قرمزی برای انتقال تسلیحات به رژیم صهیونیستی ندارد
    آمریکا خط قرمزی برای انتقال تسلیحات به رژیم صهیونیستی ندارد

سی ان ان در گزارشی با اشاره به انتقادهای داخلی و خارجی از حمایت نظامی دولت بایدن از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اعلام کرد، واشنگتن در حال حاضر برنامه‌ای برای مشروط کردن عرضه تسلیحات به تل آویو ندارد.

به گزارش رادیو دری، با وجود افزایش درخواست‌ها از سوی قانون‌گذاران دموکرات آمریکا و سازمان‌های حقوق‌بشری مبنی بر متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکایی به رژیم صهیونیستی، دولت بایدن  در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای مشروط کردن کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی ندارد.

مقامات رسمی آمریکایی در گفت و گو با این شبکه اظهار داشتند، آمریکا هیچ برنامه‌ای برای تغییر موضع خود و تعیین خطوط قرمزی برای انتقال تسلیحات و مهمات به رژیم صهیونیستی ندارد.

یک مقام رسمی آمریکایی نیز در این باره گفت: دولت آمریکا به جای آن که هر حمله رژیم صهیونیستی را که نگران‌کننده یا نامتناسب می‌داند، به طور مستقل ارزیابی کند، اصرار دارد تا این رژیم حملات خود را پس از وقوع توجیه کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در تاکید بر این که آمریکا تا چه اندازه نسبت به مسلح کردن رژیم صهیونیستی متعهد است، شامگاه جمعه از قانون‌گذاران خواست تا فروش هزاران مهمات تانک به رژیم صهیونیستی را تایید کنند. 

یک منبع مطلع در کنگره آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که وزارت امور خارجه به قانون‌گذاران هیچ تضمینی ارائه نکرده بود که دولت بر چگونگی استفاده از این مهمات نظارت خواهد کرد و برخی از قانون‌گذاران دموکرات از این اقدام ناراضی بودند.

یک منبع مطلع از فروش تسلیحات آمریکایی به رژیم صهیونیستی به شبکه سی‌ان‌ان گفت: آمریکا از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، حدود سه هزار مهمات هدایت‌شونده «تهاجم مستقیم مشترک» (JDAMS) به رژیم صهیونیستی داده است.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای هشدار داد که «آمریکا ممکن است مسئول نقض جدی حقوق بشر به واسطه استفاده اسرائیل از تسلیحات آمریکایی باشد.»

این درحالی است که وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، بیش از 18 هزار فلسطینی از زمان عملیات «طوفان الاقصی» بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

تاکید بلینکن بر ادامه کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی

کلیدواژه