قوس 29, 1402 08:58 Asia/Kabul
  • روسیه: به اقدامات غیردوستانه غرب پاسخ می‌دهیم
    روسیه: به اقدامات غیردوستانه غرب پاسخ می‌دهیم

وزارت خارجه روسیه در پی دوازدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه مسکو در بیانیه ای اعلام کرد که به اقدامات غیردوستانه غرب به موقع و به طور مناسب پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، وزارت خارجه روسیه در این بیانیه با بیان اینکه هرگونه اقدام غیردوستانه کشورهای غربی، با پاسخی به موقع و مناسب همراه خواهد بود، تصریح کرد: مسکو فهرست نمایندگان نهادهای اروپایی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در پاسخ به دوازدهمین بسته تحریم‌های ضد روسی از ورود به خاک روسیه منع شده‌اند، به طور قابل توجهی گسترش داده است.

اتحادیه اروپا دیروز دوشنبه در ادامه مواضع خصمانه اش علیه روسیه دوازدهمین بسته تحریم‌های این اتحادیه علیه این کشور به بهانه جنگ اوکراین را در حالی تصویب کرد که شامل ممنوعیت هرگونه واردات محصولات آلومینیومی، الماس غیرصنعتی، فرآوری یا تولید شده و پروپان مایع نیز طی یک دوره انتقالی 12 ماهه از روسیه است. 

تصویب دوازدهمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به بهانه جنگ در اوکراین در حالی صورت گرفت که «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه گذشته گفت، بسته تحریم‌های ضد روسی جدید اتحادیه اروپا همچون همه تحریم‌های ضد روسی قبلی این اتحادیه به شکست و وارد آمدن صدمه بیشتر به خود اروپایی ها منجر خواهد شد.

شورای اروپا روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد، کشورهای اتحادیه اروپا در نشست بروکسل بر سر دوازدهمین بسته تحریم‌ها ضد روسیه به بهانه جنگ در اوکراین توافق کردند.

این در حالی است که اعمال تحریم های شدید و یکجانبه کشورهای غربی از جمله کشورهای اتحادیه اروپا علیه روسیه به بهانه جنگ در اوکراین موجب بالا رفتن بی سابقه بهای انرژی در کشورهای اروپایی شد و زمستان 2023 به یکی از سخترین زمستان های این قاره تبدیل گردید.

 

کلیدواژه