جدی 13, 1402 09:00 Asia/Kabul
  • واکنش ها به ترور شهید صالح العاروری
    واکنش ها به ترور شهید صالح العاروری

اقدام زبونانه رژیم صهیونیستی در ترور شیخ صالح العاروری نایب رییس جنبش حماس و فرمانده مجاهد مقاومت و دوتن از فرماندهان گردان‌های قسام در بیروت با واکنش های بسیاری همراه شد.

«صالح العاروری» نائب رئیس اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله سه‌شنبه شب رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در بیانیه‌ای خبر شهادت العاروری را تائید کرد.

حماس همچنین از شهادت دو تن از فرماندهان گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی این جنبش در این حمله خبر داده است.

به گزارش رادیو دری، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی حماس در اولین واکنش به ترور صالح العاروری توسط رژیم صهیونیستی در لبنان، بر ادامه مقاومت شجاعانه در مقابل تل‌آویو تاکید کرد.

عزت الرشق در این باره گفت: ترورهای ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی علیه رهبران و نمادهای مردم فلسطین در داخل و خارج از فلسطین، موفق نخواهد شد تا اراده و استواری ملت ما را در هم بشکند و ادامه مقاومت شجاعانه آنها را متوقف کند.

وی خاطرنشان کرد: این ترور بار دیگر شکست مفتضحانه دشمن صهیونیستی در دستیابی به هر یک از اهداف تهاجم خود علیه نوار غزه را ثابت می‌کند.

اسماعیل هنیه،رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، هم شهادت فرمانده مجاهد شهید صالح العاروری و سمیر فندی و عزام الاقرع دو فرمانده قسامی را به ملت فلسطین، امت اسلامی و عربی و آزادگان جهان تسلیت گفت و افزود: عملیات ترور شهید صالح العاروری وحشیگری رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین در هر مکانی را ثابت کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اضافه کرد: ترور شهید العاروری و دیگر برادرانش در جنبش حماس یک اقدام کاملا تروریستی و نقض تمامیت ارضی لبنان است.

وی افزود: خون شهید العاروری و برادرانش با خون ملت فلسطین در نبرد قدس و مسجدالاقصی آمیخته شد.

زیاد النخاله،دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، نیز افزود: العاروری در راه سرافرازی فلسطین و مقاومت و در راه مجد و بزرگی آن که امروز در جهاد و قهرمانی‌های ملت فلسطین در غزه، کرانه باختری و خارج از فلسطین متجلی گشته است، به شهادت رسید.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز سه‌شنبه شب با صدور بیانیه ای شهادت صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تسلیت گفت و افزود: ترور شهید العاروری و همرزمانش تلاشی از سوی دشمن برای گسترش دامنه جنگ و درگیری به منطقه با هدف فرار از شکست میدانی و نظامی خود در نوار غزه و بحران سیاسی کابینه رژیم صهیونیستی در نتیجه ۹۰ روز شکست و ناتوانی در تحمیل شروط و خواسته‌های خود بر ملت فلسطین است.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است که گروه‌های مقاومت اسلامی از نظر سیاسی و نظامی دست بالا را دارند.

جهاد اسلامی افزوده است: این جنایت بی‌پاسخ نخواهد ماند و مقاومت تا بیرون راندن اشغالگران از این سرزمین ادامه دارد و متوقف نخواهد شد.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان هم در سخنانی ترور نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله به بیروت را محکوم و آن را تلاشی ازسوی رژیم اشغالگر برای کشاندن لبنان به جنگ ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: ما به سطح سیاسی اسرائیل هشدار می‌دهیم که شکست‌های خود در غزه را به سمت مرزهای لبنان سوق ندهند و به دنبال تحمیل قوانین جدید درگیری نباشند.

«حسن جشی» نماینده پارلمان لبنان نیز در سخنانی تاکید کرد که حزب‌الله لبنان به ترور نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله به بیروت پاسخ خواهد داد.

جنبش انصارالله یمن ترور نیز «صالح العاروری»  را محکوم و تأکید کرد ترور العاروری بیانگر میزان ورشکستگی و انحطاط رژیم جنایتکار صهیونیستی است. 

انصارالله یمن تصریح کرد ترور العاروری نقض همه قوانین بین‌المللی و بیانگر میزان وحشی‌گری رژیم صهیونیستی است واگر حمایت‌های آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی جرأت ارتکاب چنین جنایتی را نداشت.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در بیانیه‌ای تاکید کردند: ترور نائب رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و یارانش، مقاومت را تضعیف نمی‌کند، بلکه  شکست رژیم صهیونیستی در تهاجم به باریکه غزه را ثابت می‌کند.

کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه ای اعلام کرد دشمن صهیونیستی بعد از ناتوانی در مقابله با رزمندگان غزه، دست به جنایت ترور دیگری با هدف قرار نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس زد.

در بیانیه کتائب حزب‌الله عراق  آمده است: ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به باریکه غزه و ترور فرماندهان مقاومت نشان از حمایت دولت آمریکا از رژیم اشغالگر اسرائیل با هدف اجرای نقشه‌های شوم خود در منطقه است.

گردان‌های حزب الله عراق نیز در واکنش به ترور العاروری اعلام کردند اسرائیل با حمایت آمریکا و پس از ناتوانی و شکست در مقابله با مقاومت فلسطین در باریکه غزه مرتکب جنایت ترور فرمانده صالح العاروری شده است.

جنبش نُجَباء عراق هم در بیانیه‌ای بر همراهی و ادامه حمایت خود از رزمندگان مقاومت فلسطین تاکید کرد.

شیخ «همام الحمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در واکنش به ترور العاروری اعلام کرد اقدام مذبوحانه ترور شیخ العاروری توسط رژیم صهیونیستی از آن جهت انجام شد که این رژیم نتوانست به اهداف اعلام شده خود در برابر فلسطینی‌ها برسد. 

مردم اردن هم با برگزاری تظاهرات در امان پایتخت این کشور ترور شهید صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی حماس را محکوم کردند.

معترضان شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین و در محکومیت و نابودی رژیم صهیونیستی سر دادند.

در همین حال؛ مردم رام الله در مرکز کرانه باختری در اعتراض به ترور شهید صالح العاروری از رهبران حماس تظاهرات کردند.

همچنین نیروهای ملی و اسلامی در کرانه باختری اعلام کردند در پی شهادت صالح العاروری در کرانه باختری اعتصاب عمومی برگزار خواهد شد.

شهادت نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله رژیم صهیونیستی به بیروت

کلیدواژه