جدی 08, 1395 23:29 Asia/Kabul
  •  انتقاد جان کری از قانون شکنی های اسرائیل

وزیر امور خارجه آمریکا از اقدامات قانون شکنانه رژیم صهیونیستی در ادامه اشغال سرزمین های فلسطینیان و ساخت شهرک های صهیونیست نشین به شدت انتقاد کرد .

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین،  جان کری ،  وزیر امور خارجه آمریکا  روز چهارشنبه  گفت ، زمان  آن فرا رسیده است که در خصوص پرونده های مختلف با صراحت با اسرائیل به بحث و گفتگو پرداخت .

وزیر امور خارجه آمریکا،  با انتقاد از موضع گیری های اخیر مقام های رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم گفت ، شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی نقض قوانین بین المللی است.

کری تاکید کرد، رژیم صهیونیستی پروژه ای جامع برای تصاحب زمین های فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن به اجرا گذاشته است.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه افزود ، دولت آمریکا با وجود مشکلات مالی که گریبانگیر آمریکا بود بر حجم کمک های مالی خود به اسرائیل افزود.

جان کری همچنین اذعان کرد ، مردم از جمله  کودکان فلسطینی در باریکه  غزه  قربانی حملات اسرائیل بوده اند. 

وزیر امور خارجه آمریکا گفت ، هیچ دولتی در آمریکا مانند دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا  در جهت تأمین امنیت اسرائیل کار نکرده است.

به گفته کری ، علت این که آمریکا به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک سازی های  رأی ممتنع داد به خاطر حفظ راه حل دو کشوری بود.

وزیر امور خارجه آمریکا، همچنین گفت تشکیل دو کشور مستقل،  در خاورمیانه تنها راه حل ممکن برای این مناقشه است.

شورای امنیت سازمان ملل ، با صدور قطعنامه ای خواستار توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فسطینیان شده است .

 

کلیدواژه