جدی 15, 1402 17:05 Asia/Kabul
  • واکنش آمریکا به پذیرفتن حملات تروریستی کرمان ایران از سوی داعش
    واکنش آمریکا به پذیرفتن حملات تروریستی کرمان ایران از سوی داعش

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی پذیرش مسئولیت حملات تروریستی در کرمان ایران از سوی گروه تروریستی داعش اعلام کرد که ارزیابی ایالات متحده آمریکا این موضوع را تایید می کند.

به گزارش رادیو دری، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا روز پنجشنبه در ارزیابی واشنگتن از حملات تروریستی در کرمان گفت: بر اساس تمام اطلاعات موجود، واضح است که حمله تروریستی بوده و داعش مجری آن بوده است.

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز با ارزیابی قدرت گروه تروریستی داعش گفت: این گروه همچنان یک تهدید تروریستی فعال برای افغانستان و منطقه است.

در همین حال ، جمعی از هموطنان مقیم فرانسه، مسلمانان و فرانسویان آزادیخواه با حضور در مقابل سفارت ایران در پاریس به شهدای حادثه تروریستی کرمان ادای احترام کردند.

در این مراسم مردم با نثار شاخه گل و روشن کردن شمع، یاد و نام شهدای حمله تروریستی کرمان را گرامی داشتند و برای مجروحان این حادثه طلب شفاء و عافیت کردند.

پرچم ایران بر سر در سفارت پاریس نیز به مانند دیگر سفارتخانه‌ها همزمان با عزای عمومی در داخل کشور به حالت نیم افراشته درآمده است.

«سرجو ماتارلا» رئیس‌جمهوری ایتالیا هم در پیامی حادثه تروریستی در کرمان را محکوم کرد.

در پیام رئیس‌جمهوری ایتالیا آمده است: عملیات شوم تروریستی در کرمان، جنوب ایران، که به از دست رفتن جان بسیاری از شهروندان منجر شد، مستحق‌ شدیدترین محکومیت از سوی جامعه بین‌المللی است.

وزارت امور خارجه و جامعه ملی خارج از کشور الجزایر نیز در پیامی ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، اقدام تروریستی در جنوب ایران را محکوم کردند.

محکومیت جنایت تروریستی کرمان از طرف شورای امنیت سازمان ملل متحد

کلیدواژه