جدی 17, 1402 11:46 Asia/Kabul
  • گزارش یونیسف از چرخه مرگبار برای کودکان در باریکه غزه
    گزارش یونیسف از چرخه مرگبار برای کودکان در باریکه غزه

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هشدار داد، چرخه مرگباری که در باریکه غزه در حال شکل‌گیری است، جان بیش از هزاران کودک فلسطینی را تهدید می‌کند.

به گزارش رادیو دری، یونیسف اعلام کرد، پس از گذشت سه ماه از جنگ در باریکه غزه، سوء تغذیه و بیماریهای واگیر دار چرخه مرگباری را برای ساکنان باریکه غزه ایجاد کرده است و جان بیش از یک میلیون نفر از جمله صدها هزار نفر کودک در خطر است.

بنا بر اعلام یونیسف، در مجموع 90 درصد از جمعیت جوان فلسطینی در منطقه باریکه غزه در شرایط وخیم جنگی قرار دارند و به طور کامل به هیچ ماده غذایی دسترسی ندارند.

طبق این گزارش، کودکان در باریکه غزه با خطر مرگ روبرو هستند، زیرا همچنان که موارد ابتلا به بیماری برای آنها افزایش پیدا می‌کند، دسترسی‌ آنها به تغذیه مورد نیازشان کاهش پیدا کرده و در عین حال تشدید درگیری‌ها از جانب رژیم صهیونیستی هم به هفته چهاردهم خود نزدیک می‌شود.

پیشتر هم سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارشی اعلام کرد، که خطر قحطی در باریکه غزه با تداوم جنگ و محدودیت‌های شدید برای دسترسی به کمک‌های بشردوستانه افزایش می‌یابد.

بنا بر اعلام یونیسف، کودکان آواره و خانواده‌هایشان با توجه به کمبود نگران کننده آب سالم و موارد بهداشتی دیگر قادر به حفظ سطح بهداشت لازم برای پیشگیری از بیماری های مختلف واگیردار در باریکه غزه نیستند.

به نوشته پایگاه "بیزینس اینسایدر" به نقل از مقامات فلسطینی 8 هزار کودک در جریان حملات 3 ماه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده‌اند که حدود یک سوم از 22 هزار قربانی این جنگ را شامل می‌شود.

این تعداد در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود چرا که جنگ در باریکه غزه با سرعتی سریع‌تر از هر درگیری مسلحانه دیگری در دهه‌های گذشته، کودکان را می‌کشد.

 با مقایسه آمار ارائه شده از سوی سازمان ملل متحد درباره شهدای کودک در باریکه غزه با کودکان کشته شده در درگیری‌های مسلحانه جهان، عمق فاجعه آشکار می‌شود.

رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر 2023 باریکه غزه را از هوا، زمین و دریا هدف حملات سهمگین قرار داده است.

بنا بر اعلام  گروههای مستقل حقوق بشری 60 درصد از زیرساختهای مدنی باریکه غزه آسیب دیده یا کامل تخریب شده و حدود 2 میلیون نفر نیز به دلیل کمبود شدید آب سالم، غذا و دارو آواره شده‌اند.

هشدار سازمان ملل متحد درباره فاجعه انسانی در غزه

کلیدواژه