جدی 09, 1395 09:47 Asia/Kabul
  • "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه

مسکو اعلام کرد: دولت "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در روزهای پایانی خود، برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی هایش در عرصه سیاست خارجی به تحریم روسیه ادامه می دهد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: دولت اوباما هنوز امید برای انجام اقدامات ضد روسی بیشتر را ازدست نداده و برای ضربه زدن به روابط با این کشور که تیره شده است اقدام می کند.

زاخارووا گفت: دولت مردان نزدیک به اوباما در آستانه سال نو در حالی که برای خروج از کاخ سفید آماده شده اند، می خواهند اقدامات جدید ضد روسی خود را به عنوان پاسخی به حمله سایبری از مسکو قلمداد کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه افزود: مسکو از اظهارات دروغین درباره هکرهای روسی که از سطوح بالای حکومت امریکا همچنان جاری می شود، خسته شده است.

"ماریا زاخارووا" گفت: دولت اوباما از 6 ماه پیش این اطلاعات کذب (حملات هکرهای روس) را با هدف به پیروزی رساندن نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرد و پس از آن که به این هدف خود نرسید در جستجوی راهی برای توجیه ناکامی خود می باشد و از روابط روسیه و آمریکا برای این منظور استفاده می کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در ادامه هشدار داد اگر دولت آمریکا اقدامات جدید علیه روسیه تدارک ببیند پاسخ مناسب دریافت می کند.

مقام های آمریکایی پیشتر از امکان اعمال تحریم های جدید در مورد روسیه در رابطه با حمله های هکری به سیستم انتخاباتی آمریکا خبر داده اند.

دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از مسائلی بود که در طول مبارزات انتخاباتی ترامپ و «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات وی، جنجال های زیادی به پا کرد.

این امر با توجه به برخی مواضع اعلامی ترامپ مبنی بر لزوم نزدیکی آمریکا به روسیه و برخی اظهارات ستایش آمیز وی از شخصیت پوتین، به این مناقشه دامن زد.

وزارت مالیه آمریکا سه شنبه هفته گذشته در پایگاه اینترنتی خود فهرست جدید تحریم های این کشور علیه روسیه را اعلام کرد.

در فهرست تحریم های جدید نام هفت شهروند و ده ها شرکت روسی و همچنین دو کشتی تحت پرچم روسیه قید شده است. روابط واشنگتن و مسکو از سال 2014 در سه محور گسترش نفوذ نظامی ناتو به ویژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.

 

کلیدواژه