جدی 19, 1402 10:21 Asia/Kabul
  • پنتاگون: برنامه‌ای برای خارج شدن از عراق نداریم
    پنتاگون: برنامه‌ای برای خارج شدن از عراق نداریم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در نشستی از عدم خروج نظامیان خود از عراق خبر داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری "رویترز"، «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه طی نشست خبری در پنتاگون با بهانه قرار دادن داعش، افزود، «در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای عقب‌نشینی وجود ندارد که من از آن مطلع باشم. ما به تمرکز روی شکست دادن داعش ادامه می‌دهیم.»

براساس این گزارش، وی با ادعای اینکه ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی به دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند، مدعی شد که هیچ اطلاعیه‌ای از بغداد به وزارت دفاع آمریکا درباره تصمیم برای اخراج نظامیان این کشور ندارد.

این در حالی است که دولت عراق هفته گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد فرآیند بیرون راندن نظامیان ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا از این کشور را آغاز کند.

پیش از این، «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در واکنش به نقض‌های مکرر ائتلاف آمریکایی به حاکمیت این کشور، از عزم جدی و «برگشت‌ناپذیر» دولت برای اخراج اشغالگران آمریکایی خبر داد و گروه‌های مقاومت خواستار تضمین‌ بغداد برای اجرای این وعده شدند. 

مقامات پنتاگون اعلام کردند، نیروهای آمریکایی در ۱۰ روز گذشته ۱۷ بار در عراق، سوریه و دریای سرخ مورد حمله قرار گرفته‌اند.

حملات اخیر به پایگاه نظامیان آمریکایی در حالی انجام شد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق که در جریان سفری چند ساعته به بغداد انجام شد، از گروه‌های مقاومت عراق خواست که پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی در منطقه را هدف قرار ندهند.

مقاومت اسلامی عراق به دنبال بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم صهیونیستی، به آمریکا هشدار داد که از این پس حملات علیه پایگاه‌های آمریکایی در خاک عراق آغاز می‌شود.

حمله مقاومت عراق به پایگاه‌های آمریکا در سوریه

کلیدواژه