جدی 21, 1402 13:17 Asia/Kabul
  • سال ۲۰۲۳ ناامن ترین سال برای کودکان فلسطینی
    سال ۲۰۲۳ ناامن ترین سال برای کودکان فلسطینی

یک گروه بین المللی که در زمینه حمایت از کودکان در جهان فعالیت دارد، سال ۲۰۲۳ را سال نسل کشی کودکان فلسطینی در غزه نام گذاری کرد.

 

به گزارش رادیو دری، گروه بین المللی مدافع حقوق کودکان (DCI) با اعلام اینکه هزاران نفر از کودکان فلسطینی در باریکه غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر گذشته (15میزان) به شهادت رسیده اند، افزود: با ادامه خشونت‌ها تعداد تلفات به دلیل بمباران بدون وقفه مناطق مسکونی در باریکه غزه، بطور قابل توجهی افزایش خواهد یافت و هنوز آمار مشخصی از کودکان مدفون در در زیرآوار‌های ناشی از بمباران‌ها رژیم اسرائیل در دست نیست.

بنا بر اعلام این گروه بین‌المللی، در سال ۲۰۲۳ دستکم یکصد و ۲۱ کودک فلسطینی در تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به شهادت رسیده اند.

همچنین وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد، تعداد دانش آموزان فلسطینی که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند نیز به بیش از چهار هزار و۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

این وزارتخانه در گزارش خود اعلام کرده از آغاز نسل کشی اسرائیل در باریکه غزه پس از هفتم اکتبر سال گذشته تاکنون ۸۴ دانش آموز در کرانه باختری به شهادت رسیده و ۱۰۰ دانش آموز زخمی شده اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای غزه تا کنون به بیش از۲۳ هزار و ۳۵۷ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان هم به بیش از ۵۹ هزار و ۴۱۰ نفر رسیده است.

حمایت کودکانِ لندنی از کودکان غزه

کلیدواژه