جدی 24, 1402 08:36 Asia/Kabul
  • تظاهرات در حمایت از فلسطین در نقاط مختلف جهان
    تظاهرات در حمایت از فلسطین در نقاط مختلف جهان

تظاهرات در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و بمباران یمن توسط امریکا و بریتانیا در نقاط مختلف جهان برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم بریتانیا روز شنبه در اعتراض به تجاوز نظامی اخیر آمریکا و بریتانیا ضد یمن و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی ضد فلسطینیان در باریکه غزه، برای چهاردهمین هفته متوالی در لندن، پایتخت بریتانیا تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان حامی فلسطین در پایتخت بریتانیا درحالی که شعارهایی در حمایت از آتش‌بس فوری در باریکه غزه سر می‌دادند، توقف کمک‌های تسلیحاتی بریتانیا به رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این رژیم از لندن را خواستار شدند.

حامیان فلسطین در بریتانیا در حالی که پرچم فلسطین و شعارنوشته‌هایی در محکومیت بمباران یمن و توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه حمل می‌کردند، گفتند، تا زمانی که حملات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه ادامه دارد، به تظاهرات برای توقف این حملات و آزادی فلسطین ادامه می‌دهند.

حامیان فلسطین در بریتانیا پس از تهاجم رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، هر هفته راهپیمایی همبستگی حمایت از فلسطین را در شهر‌های مختلف بریتانیا به ویژه در پایتخت این کشور برگزار می کنند.

تظاهرات گسترده‌ای هم در پاریس، پایتخت فرانسه در محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه برگزار شد.

 

 

تظاهرات‌های مشابه ای هم در حمایت از فلسطین و مردم باریکه غزه و محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در شهرهای آمستردام (پایتخت هلند)، استکهلم، (پایتخت سوئد)، برلین (پایتخت آلمان)، قونیه (ترکیه)، مونیخ (آلمان)، وین (پایتخت اتریش)، فلورانس (ایتالیا)، شهر کپنهاک (پایتخت دانمارک)، سیدنی و کانبرا (استرالیا)، سئول، (پایتخت کره جنوبی)، مقابل سفارت های آمریکا در لوکزامبورگ، جاکارتا (پایتخت اندونزی) و ژوهانسبورگ (آفریقای جنوبی) و تونس برگزار شد.

 

تظاهرکنندگان یکصدا فریاد آزادی فلسطین را سرداده و توقف نسل کشی مردم مظلوم باریکه غزه توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی را خواستار شدند.

حامیان مردم فلسطین در سراسر جهان در ماه های اخیر با برگزاری تظاهرات، جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم باریکه غزه را محکوم کرده اند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر 2023 (15میزان) با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر تاکنون را 23 هزار و 843 نفر و تعداد مجروحان را 60 هزار و 317 نفر اعلام کرد.

حدود ۲۴ هزار شهید از آغاز تهاجم رژیم اسرائیل به باریکه غزه

کلیدواژه