دلو 01, 1402 17:05 Asia/Kabul
  • کشته شدن ده ها کارمند سازمان ملل متحد در باریکه غزه
    کشته شدن ده ها کارمند سازمان ملل متحد در باریکه غزه

دبیرکل سازمان ملل متحد از کشته شدن بیش از یکصد و ۵۰ کارمند این نهاد بین المللی در جریان حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به باریکه غزه خبر داد.

به گزارش رادیو دری، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در کامپالا، پایتخت اوگاندا، گفت: حمله نظامی رژیم اسرائیل به باریکه غزه به ویرانی های گسترده و شهادت بی سابقه غیرنظامیان شده است.

گوترش افزود: نیروهای فعال سازمان ملل متحد در باریکه غزه که با تمام تلاش در زمینه کارهای بشردوستانه امداد رسانی می‌کنند همواره خود و خانواده هایشان با بمباران مداوم و خطرات روزانه با محدودیت‌های بزرگ از جمله ناامنی، قطع وسایل ارتباطی و ممنوعیت تردد مواجه هستند.

دبیر کل سازمان ملل همچنین ضمن هشدار به افزایش بیماری و گرسنگی و بدتر شدن اوضاع مردم در باریکه غزه، تصریح کرد: مردم فلسطین در باریکه غزه نه فقط بر اثر بمب و گلوله بلکه به دلیل کمبود غذا و نبود آب سالم آشامیدنی، قطع برق، کمبود دارو در بیمارستان‌ها، و سفرهای پردرد سر برای رسیدن به زمین های کوچک برای فرار از جنگ، جان خود را از دست می دهند.

گوترش با بیان اینکه از خواسته خود برای آتش بس فوری به دلایل بشردوستانه و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسیران عقب نشینی نخواهد کرد، تاکید کرد: جنگ در غزه باید متوقف شود.

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: همه باید حق مردم فلسطین را برای تشکیل کشور مستقل به رسمیت بشناسند.گوترش در ادامه از جان باختن یکصد و ۵۲ کارمند سازمان ملل در جنگ غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی خبر داد و شهادت آنها را یک تراژدی دلخراش برای سازمان ملل، خانواده‌های آنها و کسانی که در غزه به آنها خدمت کردند، توصیف کرد.

«دنیس فرانسیس» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز آتش‌بس فوری بشردوستانه در باریکه غزه، ورود کمک‌های بشردوستانه و آزادی اسیران را خواستار شد.

عملیات طوفان الاقصی درحالی وارد یکصدو هفتمین روز خود شده که خبرها از تشدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، درمانی و مدارس غزه حکایت دارد و این منطقه همچنان زیر بمباران سلاح های مرگبار رژیم آپارتاید اسرائیل است.

سازمان ملل: سه بیمارستان دیگر باریکه غزه در آستانه تعطیلی قرار دارد

کلیدواژه