دلو 09, 1402 10:57 Asia/Kabul
  • استقبال پاکستان از حکم دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی
    استقبال پاکستان از حکم دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد از اقدامات موقت اعلام شده از سوی دیوان لاهه که اثباتی بر اتهام آفریقای جنوبی بر رویکرد ضد انسانی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه است، استقبال می‌کند.

به گزارش رادیو دری، پاکستان اقدامات موقت اعلام شده از سوی دیوان بین المللی دادگستری در پرونده نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه  را به منزله پذیرش حقیقت غیرقابل کتمان جنایات جنگی اسرائیل توسط این نهاد قضایی بین المللی دانست.

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اسلام آباد از اقدامات موقت اعلام شده از سوی دیوان بین المللی دادگستری که اثباتی بر ادعای آفریقای جنوبی مبنی بر رویکرد ضد انسانی و نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی در غزه است، استقبال می کند.

این بیانیه افزود: دادگاه لاهه به رژیم اسرائیل دستور داد که اقداماتی را برای جلوگیری و توقف اعمال ممنوع شده توسط کنوانسیون از جمله نسل کشی در نوار محاصره شده غزه انجام دهد که این حکم نشان می دهد که دیوان بین المللی دادگستری به این نتیجه رسیده است که ادعای آفریقای جنوبی در مورد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه «قابل قبول» است.

وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: پاکستان همچنین از حکم دادگاه در راستای لزوم اقدامات فوری و مؤثری برای فراهم کردن خدمات اولیه مورد نیاز و کمک های بشردوستانه برای مردم غزه استقبال می کند.

این بیانیه تاکید کرد: اجرای این اقدامات موقت مستلزم یک آتش بس فوری و بدون قید و شرط برای پایان دادن به رنج و سختی‌های زیاد مردم غزه است.

گوترش حکم دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی را به شورای امنیت می‌فرستد

 

کلیدواژه